To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Wartość użytkowa- zespoł cech , właściwości, jakie posiada produkt, ktore zaspokoją określone potrzeby ludzkie; wiąże się z pojęciem jakości i użyteczności dobra. Istota wartości użytkowej polega na tym , ze zmienia się wartość użytkowa; sprowadza się do tego ze transport pozwala na zmianę potencjalnej Ww jaka nadał producent produktowi na Wu rzeczywista, której oczekuje odbiorca, konsument. Transport tworzy użyteczność miejsca, pozwala na przybliżenie Wu bliżej wartości realnej produktu transportowanego. Użyteczność miejsca- dzięki świadczonym usługom towar może być przemieszczany z punktu P do K, użyteczność przestrzeni. -Wartość wymienna =0 i wartość użytkowa=0(gdy nie ma możliwości zbytu w ośrodku produkcji) - wartość użytkowa przejawia się w ośrodku konsumpcji, czyli tam gdzie jest zapotrzebowanie, wtedy wartość wymienna jest wysoka -użyteczność miejsca powoduje, ze produkt nabiera wartości -działalność transportowa tworzy użyteczność miejsca, nadaje produktowi wartości wymienne i użytkowe Zarządzanie produktem-czyli jak wytwarzać w sposob optymalny; zarządzanie procesami Cykl życia produktu- okres w jakim poprzez swoją wartość użytkową produkt jest w stanie zaspokajać określone potrzeby. -optymalizacja cyklu życia produktu= optymalizacja procesu produkcji -kryterium czasu decyduje o efektywności ( im krotszy czas tym użyteczność lepsza i wyższa efektywność) Optymalny cykl życia produktu- sprowadza się do skrocenia procesu produkcji; jak najkrotszy cykl transportowy, cykl cyrkulacji towaru musi być krotki; Użyteczność produktu- wartość nadana przez producenta ale inaczej odbierana przez odbiorcę; ma charakter subiektywny, indywidualny Jakość produktu - zbior subiektywnych odbieranych przez producenta i konsumenta predyspozycji dozaspokajania potrzeb, -wiąże się z kategorią użyteczności; z punktu widzenia producenta jest to zespoł cech użytkowych zdolnych do zaspokojenia określonych potrzeb, zgodnych z oczekiwaniami klienta; musi być w tym układzie zbior cech, ktore określamy jako wektor właściwości oferowanych przez producenta produktu lub usługi. Cechy użytkowe produktu (kryterium jakościowe): 1.szybkosc –realizacja usługi, miernik :czas trwania przewozu)-jak szybko pokonuje proces[mM,km/h] 2.masowość (miernik: liczba usług świadczonych , częstotliwość) -świadczy o tym, że usługa jest jednorazowa, a jako producent mogę nie mieć do niej dostępu; chcę z niej skorzystać, ale nie zawsze mam dostęp do tej usługi; nakład usług w danym rejonie pozwalająca spełnić parametry 3.dostepność (możliwość nabycia, miernik: liczba niezaspokojonych potrzeb)
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)