Fragment notatki:
art. 211 u.f.p.: 1. Budżet jednostki samorządu terytorialnego jest rocznym planem dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów tej jednostki. 2. Budżet jednostki samorządu terytorialnego jest uchwalany na rok budżetowy. 3. Rokiem budżetowym jest rok kalendarzowy. 4. Uchwała budżetowa składa się z: 1) budżetu jednostki samorządu terytorialnego; 2) załączników. Charakter prawny budżetu Charakter prawny budżetu jednostki samorządu jednostki samor terytorialnego terytorialnego budżet jednostki samorządu terytorialnego jest specyficznym aktem prawnym (akt prawa miejscowego/akt prawa wewnętrznego/akt zarządzania finansowego/innego rodzaju akt?) budżet ≠ uchwała budżetowa Zasady budżetowe Zasady budżet Zupełność Równowaga Roczny okres Jawność Jedność Szczegółowość Specjalizacja Uprzedniość Dochody i wydatki jednostki Dochody i wydatki jednostki samorządu terytorialnego samorządu terytorialneg art. 216 u.f.p.: 2. Źródła dochodów jednostek samorządu terytorialnego określa odrębna ustawa. 3. Wydatki budżetu jednostki samorządu terytorialnego są przeznaczone na realizację zadań określonych w odrębnych przepisach, a w szczególności na: 1) zadania własne jednostek samorządu terytorialnego; 2) zadania z zakresu administracji rządowej i inne zadania zlecone ustawami jednostkom samorządu terytorialnego; 3) zadania przejęte przez jednostki samorządu terytorialnego do realizacji w drodze umowy lub porozumienia; 4) zadania realizowane wspólnie z innymi jednostkami samorządu terytorialnego ; 5) pomoc rzeczową lub finansową dla innych jednostek samorządu terytorialnego, określoną odrębną uchwałą przez organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego; 6) programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3. Nadwyżka i deficyt w budżecie Nadwyżka i deficyt w budżeci jednostki samorządu terytorialnego jednostki samorządu terytorial Art. 217. 1. Różnica między dochodami a wydatkami budżetu jednostki samorządu terytorialnego stanowi odpowiednio nadwyżkę budżetu jednostki samorządu terytorialnego albo deficyt budżetu jednostki samorządu terytorialnego. 2. Deficyt budżetu jednostki samorządu terytorialnego może być sfinansowany przychodami pochodzącymi z: 1) sprzedaży papierów wartościowych wyemitowanych przez jednostkę samorządu terytorialnego; 2) kredytów; 3) pożyczek; 4) prywatyzacji majątku jednostki samorządu terytorialnego; 5) nadwyżki budżetu jednostki samorządu terytorialnego z lat ubiegłych;
(…)
… terytorialnego
rozumie się dochody budżetowe niebędące dochodami majątkowymi.
3. Do dochodów majątkowych zalicza się:
1) dotacje i środki przeznaczone na inwestycje;
2) dochody ze sprzedaży majątku;
3) dochody z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w
prawo własności.
Wydatki bieżące i majątkowe
art. 236 u.f.p.:
1. W planie wydatków budżetu jednostki samorządu terytorialnego…
… oznaczają: (…)
n− 2
n− 3
n− 3
n− 3
n− 3
Informacja o stanie mienia jednostki
samorządu terytorialnego
Zawiera dane dotyczące przysługujących JST praw
własności, a także innych niż własność praw
majątkowych,
zwł.
ograniczonych
prawach
rzeczowych,
użytkowaniu
wieczystym,
wierzytelnościach, udziałach w spółkach, akcjach, a
także dane dotyczące posiadania, dane o zmianach w
stanie mienia komunalnego, dane o dochodach
uzyskanych z tytułu wykonywania prawa własności i
innych praw majątkowych oraz z tytułu wykonywania
posiadania, a także inne dane i informacje o
zdarzeniach mających wpływ na stan mienia
komunalnego.
Opracowywanie i uchwalanie
budżetu jednostki samorządu
terytorialnego
art. 233 u.f.p.
Inicjatywa w sprawie sporządzenia projektu uchwały:
1) budżetowej,
2) o prowizorium budżetowym,
3) o zmianie uchwały budżetowej
– przysługuje wyłącznie zarządowi jednostki
samorządu terytorialnego.
art. 238 u.f.p.
1. Zarząd jednostki samorządu terytorialnego sporządza i
przedkłada projekt uchwały budżetowej:
1) organowi stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego,
2) regionalnej izbie obrachunkowej - celem zaopiniowania
– do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.
2. Wraz z projektem uchwały budżetowej zarząd jednostki
samorządu terytorialnego przedkłada organowi stanowiącemu
jednostki samorządu terytorialnego i regionalnej izbie
obrachunkowej:
1) uzasadnienie do projektu uchwały budżetowej;
2) inne materiały określone w uchwale organu stanowiącego w
sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej.
art. 239 u.f.p.
Uchwałę budżetową organ stanowiący jednostki
samorządu…
… wyemitowanych papierów
wartościowych, kredytów i pożyczek z lat ubiegłych.
Dochody bieżące i majątkowe
art. 235 u.f.p.:
1. W planie dochodów budżetu jednostki samorządu terytorialnego
wyszczególnia się, w układzie działów klasyfikacji budżetowej,
planowane kwoty dochodów bieżących i dochodów majątkowych
według ich źródeł, w tym w szczególności z tytułu dotacji i środków
na finansowanie wydatków…
…
wyszczególnia się, w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej,
planowane kwoty wydatków bieżących i wydatków majątkowych.
2. Przez wydatki bieżące budżetu jednostki samorządu terytorialnego
rozumie się wydatki budżetowe niebędące wydatkami majątkowymi.
(…)
4. W planie wydatków majątkowych wyodrębnia się w układzie działów i
rozdziałów planowane kwoty wydatków majątkowych, do których zalicza…
… stanowią inaczej] oraz art. 221
[organizacje pozarządowe – na zasadach określonych w ustawie z 24 kwietnia 2003 r. o
działalności pożytku publicznego i o wolontariacie].
Dokonywanie wydatków
nieprzewidzianych
art. 256 u.f.p.
Wydatki nieprzewidziane, których obowiązkowe
płatności wynikają z tytułów wykonawczych,
wyroków sądowych lub ugód, mogą być dokonywane
bez względu na poziom środków finansowych…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)