To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
BENCHMARKING Podpatrywanie tych, którym się udało, przejmowanie ich rozwiązań, punkt odniesienia. Wzorzec, do którego dostosowujemy pozostałe. To identyfikowanie własnych słabości i wybór dla siebie najlepszego punktu odniesienia - a więc przedsiębiorstwa, które stosują najlepsze rozwiązania w interesującej nas dziedzinie. Rodzaje: Wewnętrzny - szukanie obszaru wewnętrznego firmy, który może być wzorcem. Jak funkcjonuje najlepsza część firmy i wzorowanie się na jej sukcesach. Firma musi być do tego odpowiednio zdywersyfikowana. Zalety; Łatwy dostęp do danych, dobre wyniki w warunkach dywersyfikacji Wady: Zawężone pole widzenia, uprzedzenia w firmie Funkcjonalny - polega na znalezieniu przodującego w realizacji danej funkcji przedsiębiorstwa, może być spoza branży Zalety: Innowacyjność rozwiązań, relatywnie łatwy dostęp do danych Wady: Stosunkowo wolne wdrażanie, czasochłonna analiza Konkurencyjny - zidentyfikowanie konkurentów z największym sukcesem w danym obszarze, który chcemy poprawić Zalety: Porównywalność, ustalone informacje, dokładnie określona pozycja konkurencyjna Wady Trudny dostęp do danych, niebezpieczeństwo powielania praktyk branżowych ETAPY PROCESU PLANOWANIE - gdzie i jak daleko chcemy się udoskonalić
Zidentyfikowanie obszaru, który ma być udoskonalony
Zlokalizowanie firm - wzorców
ANALIZA zbieranie informacji o rozwiązaniach, Ustalanie niezbędnych informacji
Wybór, zastosowanie odpowiednich metod zbierania danych
Uporządkowanie i skontrolowanie jakości informacji
diagnozowanie różnic, słabości i ich przyczyn
rozpoznanie luki dzielącej nas od najlepszych i różnic w warunkach funkcjonowania
przyczyny i skutki owej luki
PROJEKTOWANIE - rozwiązanie dla nas
Projektowanie założonego osiągnięcia poziomu sprawności firmy usprawnianej (założony poziom wskaźników)
Określenie sposobu osiągnięcia zamierzonych wyników (działania, realizatorzy kosztów, czas, środki)
WDRAŻANIE
Ustalenia procedur i harmonogramów wdrożenia
Wdrożenie procedur
Kontrola wdrożenia i efektów
Szukanie nowych firm wzorcowych
BARIERY BENCHMARKINGU:
Benchmarking - proces innowacyjny a nie poszukiwanie idealnego rozwiązania
Dobry partner benchmarkingu nie jest znany
Informacje - ograniczony dostęp do takich informacji jak: postęp i rozwój, koszty i ceny, procedury realizacyjne Źródła informacji o benchmarkingu: Bezpośrednie - własna baza danych, raporty wewnętrzne, sondaże
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)