Benchmarking - rodzaje i etapy procesu

Nasza ocena:

3
Pobrań: 84
Wyświetleń: 910
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Benchmarking - rodzaje i etapy procesu - strona 1 Benchmarking - rodzaje i etapy procesu - strona 2 Benchmarking - rodzaje i etapy procesu - strona 3

Fragment notatki:

BENCHMARKING Podpatrywanie tych, którym się udało, przejmowanie ich rozwiązań, punkt odniesienia. Wzorzec, do którego dostosowujemy pozostałe. To identyfikowanie własnych słabości i wybór dla siebie najlepszego punktu odniesienia - a więc przedsiębiorstwa, które stosują najlepsze rozwiązania w interesującej nas dziedzinie. Rodzaje: Wewnętrzny - szukanie obszaru wewnętrznego firmy, który może być wzorcem. Jak funkcjonuje najlepsza część firmy i wzorowanie się na jej sukcesach. Firma musi być do tego odpowiednio zdywersyfikowana. Zalety; Łatwy dostęp do danych, dobre wyniki w warunkach dywersyfikacji Wady: Zawężone pole widzenia, uprzedzenia w firmie Funkcjonalny - polega na znalezieniu przodującego w realizacji danej funkcji przedsiębiorstwa, może być spoza branży Zalety: Innowacyjność rozwiązań, relatywnie łatwy dostęp do danych Wady: Stosunkowo wolne wdrażanie, czasochłonna analiza Konkurencyjny - zidentyfikowanie konkurentów z największym sukcesem w danym obszarze, który chcemy poprawić Zalety: Porównywalność, ustalone informacje, dokładnie określona pozycja konkurencyjna Wady Trudny dostęp do danych, niebezpieczeństwo powielania praktyk branżowych ETAPY PROCESU PLANOWANIE - gdzie i jak daleko chcemy się udoskonalić
Zidentyfikowanie obszaru, który ma być udoskonalony
Zlokalizowanie firm - wzorców
ANALIZA zbieranie informacji o rozwiązaniach, Ustalanie niezbędnych informacji
Wybór, zastosowanie odpowiednich metod zbierania danych
Uporządkowanie i skontrolowanie jakości informacji
diagnozowanie różnic, słabości i ich przyczyn
rozpoznanie luki dzielącej nas od najlepszych i różnic w warunkach funkcjonowania
przyczyny i skutki owej luki
PROJEKTOWANIE - rozwiązanie dla nas
Projektowanie założonego osiągnięcia poziomu sprawności firmy usprawnianej (założony poziom wskaźników)
Określenie sposobu osiągnięcia zamierzonych wyników (działania, realizatorzy kosztów, czas, środki)
WDRAŻANIE
Ustalenia procedur i harmonogramów wdrożenia
Wdrożenie procedur
Kontrola wdrożenia i efektów
Szukanie nowych firm wzorcowych
BARIERY BENCHMARKINGU:
Benchmarking - proces innowacyjny a nie poszukiwanie idealnego rozwiązania
Dobry partner benchmarkingu nie jest znany
Informacje - ograniczony dostęp do takich informacji jak: postęp i rozwój, koszty i ceny, procedury realizacyjne Źródła informacji o benchmarkingu: Bezpośrednie - własna baza danych, raporty wewnętrzne, sondaże
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz