Benchmarking - Konkurencja

Nasza ocena:

3
Pobrań: 49
Wyświetleń: 1169
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Benchmarking - Konkurencja - strona 1 Benchmarking - Konkurencja - strona 2

Fragment notatki:

BENCHMARKING porównywanie osiągnięć z innymi komórkami organizacyjnymi, konkurencją lub liderami rynkowymi,
ustawienie punktu odniesienia swoich osiągnięć
identyfikacja wzorców, które można zastosować w przedsiębiorstwie lub problemów, których należy unikać
benchmarking może obejmować generatory wartości.
Łańcuch wartości Coca Coli  rok 1980 Jak wybrać strategię spośród opcji strategicznych? dla każdej opcji szacowane są:
dodana wartość dla akcjonariuszy (SVA)
poziom ryzyka (np. outsourcing - pralnie w szpitalach).
w praktyce wybór wariantu strategicznego może zależeć również od innych zmiennych:
specyficzne cele właściciela.
Wybór najwyższej możliwości do osiągnięcia wartości SVA  wartość dodana dla akcjonariuszy (SVA)  strategia przedsiębiorstwa.
WDRAŻANIE VBM  planowanie finansowe
system budżetowania (przychody i koszty) dla poszczególnych komórek organizacyjnych
system controllingu
zbieranie i analizowanie danych dotyczących realizacji planów finansowych.
BENCHMARKING procesów wyników co sprawia , że dana firma przyciąga klientów?
skuteczniejszy, lepszy, dający więcej informacji
porównywanie wyników finansowych
jest to najprostsza forma
SYROP SKLEPY
LOGISTYKA
ROZLEWNIE
KLIENT
RESTAURACJE
SPRZEDAŻ Z AUTOMATÓW
SKLEPY DZISIAJ ROZLEWNIE SYROP LOGISTYKA KLIENT
RESTAURACJE SPRZEDAŻ Z AUTOMATÓW strefa wartości
atrakcyjność branży
pozycja konkurencyjna
opcje strategiczne
koszt kapitału
prognozowana stopa wzrostu marży, inwestycji
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz