To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
BENCHMARKING porównywanie osiągnięć z innymi komórkami organizacyjnymi, konkurencją lub liderami rynkowymi,
ustawienie punktu odniesienia swoich osiągnięć
identyfikacja wzorców, które można zastosować w przedsiębiorstwie lub problemów, których należy unikać
benchmarking może obejmować generatory wartości.
Łańcuch wartości Coca Coli rok 1980 Jak wybrać strategię spośród opcji strategicznych? dla każdej opcji szacowane są:
dodana wartość dla akcjonariuszy (SVA)
poziom ryzyka (np. outsourcing - pralnie w szpitalach).
w praktyce wybór wariantu strategicznego może zależeć również od innych zmiennych:
specyficzne cele właściciela.
Wybór najwyższej możliwości do osiągnięcia wartości SVA wartość dodana dla akcjonariuszy (SVA) strategia przedsiębiorstwa.
WDRAŻANIE VBM planowanie finansowe
system budżetowania (przychody i koszty) dla poszczególnych komórek organizacyjnych
system controllingu
zbieranie i analizowanie danych dotyczących realizacji planów finansowych.
BENCHMARKING procesów wyników co sprawia , że dana firma przyciąga klientów?
skuteczniejszy, lepszy, dający więcej informacji
porównywanie wyników finansowych
jest to najprostsza forma
SYROP SKLEPY
LOGISTYKA
ROZLEWNIE
KLIENT
RESTAURACJE
SPRZEDAŻ Z AUTOMATÓW
SKLEPY DZISIAJ ROZLEWNIE SYROP LOGISTYKA KLIENT
RESTAURACJE SPRZEDAŻ Z AUTOMATÓW strefa wartości
atrakcyjność branży
pozycja konkurencyjna
opcje strategiczne
koszt kapitału
prognozowana stopa wzrostu marży, inwestycji
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)