To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
WDROŻENIE SYTEMU ZARZĄDZANIA WARTOŚCIĄ Na czym polega zarządzanie ukierunkowane na podnoszenie wartości???
Jest to ciągły proces analizy, działań i komunikowania, który prowadzi do tworzenia wartości firmy.
ETAPY WDRAŻANIA VBM Pomiar wartości dla akcjonariuszy.
Identyfikacja obszarów odpowiedzialnych za kierowanie wartości (centra wartości).
Opracowanie opcji strategicznych. / analiza /
Ocena strategii i wybór.
Planowanie i budżetowanie.
System motywacji. / działanie /
Komunikacja z inwestorami. / komunikowanie /
Pomiar rezultatów. / analiza /
Ad.1 Pomiar wartości dla akcjonariuszy. Odpowiedzi na pytanie: Czy zapewniamy akcjonariuszom satysfakcjonujący zwrot z akcji?
Narzędzia pomiaru:
przepływy pieniężne (FCF, CFPS, CFROI)
dodana wartość dla akcjonariuszy (EVA, MVA, SVA)
całkowity zwrot dla akcjonariuszy (TSR)
ETAPY WDRAŻANIA VBM Pomiar wartości dla akcjonariuszy. /działanie/ Identyfikacja obszarów odpowiedzialnych za kreowanie wartości (centra wartości).
Opracowanie opcji strategicznych. / analiza /
Ocena strategii i wybór. / analiza /
Planowanie i budżetowanie. / analiza /
System motywacji. / analiza /
Komunikacja z inwestorami. / komunikowanie /
Pomiar rezultatów. / analiza /
Ad.1 Pomiar wartości dla akcjonariuszy. Odpowiedzi na pytanie: Czy zapewniamy akcjonariuszom satysfakcjonujący zwrot z akcji?
Narzędzia pomiaru:
przepływy pieniężne (FCF, CFPS, CFROI)
dodana wartość dla akcjonariuszy (EVA, MVA, SVA)
całkowity zwrot dla akcjonariuszy (TSR)
Ad.2 Identyfikacja obszarów odpowiedzialnych za kreowanie wartości. Zarządzanie wartością jako zintegrowany system.
Chcąc zacząć tworzyć wartość firmy, musimy zacząć od tworzenia wszystkich mniejszych, poszczególnych elementów (tj. procesy / działanie, centra kosztów / zysku, itd.).
CENTRA WARTOŚCI Mapa wartości fabryki obrabiarek:
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)