To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
• Belka podsuwnicowa - natorowa
Podstawy projektowania belek torów suwnic zawarte są w załączniku 5
do PN-90/B-03200.
• Siły pionowe – nacisk suwnicy z katalogu suwnic
• Siły pionowe – obciążenia ciągłe od ciężaru belki podsuwnicowej
• Obciążenie użytkowe służące do obsługi torów zarówno do wymiarowania
belki podsuwnicowej jak i konstrukcji pomostu
• Siły poziome
- prostopadłe do toru jezdnego belki od hamowania wózka suwnicy
- równoległe do toru jezdnego od hamowania mostu suwnicy
• Współczynniki obciążenia do pionowego i poziomego oddziaływania suwnic
w zależności od grupy natężenia pracy suwnicy wg PN-86/B-02005
• Współczynnik dynamiczny odczytujemy z normy obciążeń PN-86/B-02005
w zależności od grupy natężenia pracy.
• Rodzaje belek podsuwnicowych
- belki walcowane lub blachownicowe ze wzmocnionym pasem górnym lub
bez wzmocnienia
- belki blachownicowe z poziomym tężnikiem blaszanym
- belki blachownicowe z poziomym tężnikiem kratowym
- belki kratownicowe (obecnie rzadko stosowane).
• Współcześnie projektowane belki podsuwnicowe są z reguły jednoprzęsłowe,
swobodnie podparte, o rozpiętości równej rozstawie słupów głównych hali tj.
6,0 – 24,0 m (12,0). Nie stosuje się belek podsuwnicowych ciągłych oraz
belek ażurowych.
Rozbudowa pasa górnego lub jego wzmocnienie podyktowane jest
koniecznością przeniesienia sił poziomych na słupy główne.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)