BAROCCI I CARRACCI.

Nasza ocena:

3
Pobrań: 217
Wyświetleń: 1190
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
 BAROCCI I CARRACCI.  - strona 1  BAROCCI I CARRACCI.  - strona 2

Fragment notatki:

BAROCCI I CARRACCI. Federico Baroccio (1526-1612)
połączenie stylów mistrzów  XVI wiecznych  ze sztuką m.in.  Carracciego  i  Rubensa , gra kolorem odrealnia formę,  żywye barw w pastelowych odcieniach, efekty sztucznego światła, czytelne kompozycje szczegóły z życia codziennego, tematyka religijna, mitologiczna, portrety, zapowiada barok - Madonna del Popolo w Uffizi 1576-79
- fresk w  Ogrodach Watykańskich  wykonany na zlecenie papieża  Piusa IV - Narodzenie i Ucieczka Eneasza z Troiz roku  1598 - portret księcia Urbino - portret Franciszka II della Rovere z  1572 - Złożenie do grobu z  1569 - Męczeństwo św. Witalisa z  1583 Akademia degli Incamminati 1585 Bolonia
Akademia “naprowadzających na właściwą drogę” założona przez Carraccich (Agostino, Annibale, Lodovico) - dekoracja galerii Farnese w Rzymie fund. kard. Odoardo Farnese 1594-1604:
Agostino - dwie sceny: Galatea i Polifem oraz Aurora i Kefalos
Annibale największy udział w dekoracji, Lodovico najmniejszy
Epizody z mitologii dot. potęgi miłości, motywy z Sykstyny
Annibale Carracci (1560-1609)
włoski  malarz, rysownik, grafik i  freskant  okresu wczesnego baroku , główny przedstawiciel szkoły bolońskiej, współzałożyciel  Akademii Carraccich , twórca nowożytnej  karykatury , brat  Agostina Carracciego , kuzyn  Lodovica Carracciego , Działał w Bolonii i Rzymie. Podróżował do  Parmy  (1584-85) i  Wenecji  (1587), nawiązując do wzorów dojrzałego  renesansu  reprezentował nurt klasyczny w malarstwie barokowym, Malował duże obrazy ołtarzowe, obrazy sztalugowe o tematyce  religijnej ,  mitologicznej  i  alegorycznej , kompozycje  rodzajowe ,  portrety , akty i pejzaże, wpływ  da Vinci ,  Rafaela ,  Tycjana ,  Correggia  i  Veronesego , zapoczątkował typ pejzażu idealnego, W swoich kompozycjach religijnych umiejętnie łączył wenecki koloryzm, toskański rysunek i lombardzki naturalizm, pogodził dwa odmienne podejścia do istoty malarstwa, nie przyznając pierszeństwa ani kolorowi (model wenecki), ani rysunkowi (model rzymski i florencki
-   obraz  ołtarzowy Ukrzyżowanie dla kościoła San Niccolo w Bolonii 1583
- współautor malowideł ściennych w pałacach Bolonii: *Fava (Dzieje Europy i Dzieje Jazona - 1583-84, Dzieje Eneasza - ok. 1586)
*Magnani  Salem  (Historia założenia Rzymu - ok. 1589-90)
*Sampieri Talon (Sceny biblijne - 1593-94)
- współtwórca fresków w Pałacu Farnese 1596-1601 na zlecenie kardynała Odoarda Farnese - sceny mitologiczne powiązane wspólnym tematem miłości, program scen mitologicznych i alegorycznych do Camerino (niewielkiego prywatnego gabinetu) i Galerii Owidiusza opracował humanista Fulvio Orsini, pełniący funkcję nadwornego bibliotekarza kardynała; na sklepieniu Galerii znalazły się epizody zaczerpnięte głównie z Metamorfoz  ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz