To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
BAROCCI I CARRACCI. Federico Baroccio (1526-1612)
połączenie stylów mistrzów XVI wiecznych ze sztuką m.in. Carracciego i Rubensa , gra kolorem odrealnia formę, żywye barw w pastelowych odcieniach, efekty sztucznego światła, czytelne kompozycje szczegóły z życia codziennego, tematyka religijna, mitologiczna, portrety, zapowiada barok - Madonna del Popolo w Uffizi 1576-79
- fresk w Ogrodach Watykańskich wykonany na zlecenie papieża Piusa IV - Narodzenie i Ucieczka Eneasza z Troiz roku 1598 - portret księcia Urbino - portret Franciszka II della Rovere z 1572 - Złożenie do grobu z 1569 - Męczeństwo św. Witalisa z 1583 Akademia degli Incamminati 1585 Bolonia
Akademia “naprowadzających na właściwą drogę” założona przez Carraccich (Agostino, Annibale, Lodovico) - dekoracja galerii Farnese w Rzymie fund. kard. Odoardo Farnese 1594-1604:
Agostino - dwie sceny: Galatea i Polifem oraz Aurora i Kefalos
Annibale największy udział w dekoracji, Lodovico najmniejszy
Epizody z mitologii dot. potęgi miłości, motywy z Sykstyny
Annibale Carracci (1560-1609)
włoski malarz, rysownik, grafik i freskant okresu wczesnego baroku , główny przedstawiciel szkoły bolońskiej, współzałożyciel Akademii Carraccich , twórca nowożytnej karykatury , brat Agostina Carracciego , kuzyn Lodovica Carracciego , Działał w Bolonii i Rzymie. Podróżował do Parmy (1584-85) i Wenecji (1587), nawiązując do wzorów dojrzałego renesansu reprezentował nurt klasyczny w malarstwie barokowym, Malował duże obrazy ołtarzowe, obrazy sztalugowe o tematyce religijnej , mitologicznej i alegorycznej , kompozycje rodzajowe , portrety , akty i pejzaże, wpływ da Vinci , Rafaela , Tycjana , Correggia i Veronesego , zapoczątkował typ pejzażu idealnego, W swoich kompozycjach religijnych umiejętnie łączył wenecki koloryzm, toskański rysunek i lombardzki naturalizm, pogodził dwa odmienne podejścia do istoty malarstwa, nie przyznając pierszeństwa ani kolorowi (model wenecki), ani rysunkowi (model rzymski i florencki
- obraz ołtarzowy Ukrzyżowanie dla kościoła San Niccolo w Bolonii 1583
- współautor malowideł ściennych w pałacach Bolonii: *Fava (Dzieje Europy i Dzieje Jazona - 1583-84, Dzieje Eneasza - ok. 1586)
*Magnani Salem (Historia założenia Rzymu - ok. 1589-90)
*Sampieri Talon (Sceny biblijne - 1593-94)
- współtwórca fresków w Pałacu Farnese 1596-1601 na zlecenie kardynała Odoarda Farnese - sceny mitologiczne powiązane wspólnym tematem miłości, program scen mitologicznych i alegorycznych do Camerino (niewielkiego prywatnego gabinetu) i Galerii Owidiusza opracował humanista Fulvio Orsini, pełniący funkcję nadwornego bibliotekarza kardynała; na sklepieniu Galerii znalazły się epizody zaczerpnięte głównie z Metamorfoz
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)