Bariery rozwoju globalnego handlu elektronicznego

Nasza ocena:

3
Pobrań: 70
Wyświetleń: 2142
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Bariery rozwoju globalnego handlu elektronicznego - strona 1

Fragment notatki:

Z liczącej 2 strony notatki dowiemy się, jakie warunki do prowadzenia biznesu należy wziąć pod uwagę rozważając nad problemem bariery infrastrukturalnej, co to jest bariera ludzka w międzynarodowym obrocie handlowym, z czym wiąże się bariera proceduralna.

1.3. Bariery rozwoju globalnego handlu elektronicznego
Obecnie dość powszechna jest opinia, iż dominującym kierunkiem rozwoju gospodarki światowej jest globalizacja, czyli ewolucyjne, lecz konsekwentne dążenie do stanu „gospodarki bez granic”. Jednym z jej elementów jest „handel bez granic”. Niestety granice w handlu jeszcze istnieją i nieraz stwarzają wiele problemów zainteresowanym podmiotom gospodarczym. Najbardziej znaczące bariery w obrocie międzynarodowym to:
Bariera infrastrukturalna
Bariera ludzka
Bariera proceduralna.
W rozważaniach nad problemem bariery infrastrukturalnej należy uwzględnić szeroko rozumiane warunki do prowadzenia biznesu, a w tym:
stabilność systemu walutowego(wymienialność lokalnego pieniądze, poziom inflacji, rządowe gwarancje uzyskania płatności itp.);
dostępność usług bankowych(liczba i wielkość banków, różnorodność produktów i usług bankowych, jakość i koszty usług bankowych na poziomie akceptowanym przez międzynarodowych partnerów);
dostępność usług ubezpieczeniowych o pożądanych cechach(analogicznie do usług bankowych);
dostępność usług transportowych(istnienie wiarygodnych firm przewozowych, gwarantujących bezpieczny transport towarów po racjonalnych kosztach, odpowiedniej sieci drogowej, kolejowej, żeglugowej, infrastruktury portowej itp.); niedostosowanie potencjału firm transportowych do potrzeb wynikających z szybkiego wzrostu obrotów elektronicznych było jedną z istotnych przyczyn zahamowania pod koniec 2000 r bardzo dynamicznego rozwoju firm internetowych, powstała wówczas ogromna dysproporcja pomiędzy coraz szybszym procesem przyjmowania i potwierdzania zamówień a w zasadzie całkowicie do tej sytuacji nieprzygotowanym układem logistyczno-transportowym; zwiększająca się liczba transakcji B2B dokonywanych na rzecz sektora małych i średnich firm, a przede wszystkim pojawienie się ogromnej liczby transakcji B2C, wymagających realizacji licznych dostaw dla licznych odbiorców przy istnieniu małych odległości, wymusza potrzebę opracowania i wdrożenia zupełnie nowych systemów logistyczno-transportowych; tradycyjna logistyka nastawiona na optymalizowanie masowych dostaw przy użyciu wielotonażowych środków transportowych, jest wobec tych nowych potrzeb bezradna;
dostępność informacji biznesowej(m.in. istnienie izb przemysłowo-handlowych, będących źródłami informacji i konsultacji na temat różnych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej w danym kraju
ogólny poziom bezpieczeństwa obrotu(bezpieczeństwo płatności, towarów, osób, sprawność i skuteczność organów porządkowych działających w danym kraju itp.).
Mówiąc o barierze ludzkiej w międzynarodowym obrocie handlowym należy zwrócić uwagę na dwie grupy zagadnień:
na motywacje i kompetencje(m.in. znajomość języków obcych)

(…)

… do zachowań korupcyjnych).
Chodzi zatem zarówno o szeroko rozumiane kwalifikacje fachowe, jak i morale przedstawicieli biznesu oraz urzędników zaangażowanych w międzynarodowy obrót handlowy. W różnych regionach świata obserwuje się nadal częste przypadki paraliżowania handlu międzynarodowego przez ludzi niekompetentnych i nieuczciwych.
Bariera proceduralna wiąże się z obsługą dokumentową międzynarodowego…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz