To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Bariery ochronne
Bariery ochronne spełniają dwie podstawowe funkcje:
- zabezpieczają pojazdy przed spadnięciem obiektu,
- zabezpieczają pojazdy przed spadnięciem obiektu i dodatkowo chronią pieszych przed najechaniem przez pojazdy.
Dodatkowo, w przypadku dróg dwujezdniowych barieiy ochronne mogą być mocowane na pasie rozdziału, zabezpieczając dwa przeciwległe kierunki ruchu.
W pierwszym przypadku są usytuowane na krawędzi obiektu, a w drugim -pomiędzy chodnikiem a jezdnią.
Bariery mogą być produkowane ze stali, z betonu lub mieć konstrukcję mieszaną stalowo-betonową. Bariery stalowe wykonane są ze słupków i mocowanej do niej taśmy stalowej (prowadnicy) (rys. 5.32). Bariery betonowe konstruowane są w postaci pełnościermych, odpowiednio wyprofilowanych bloków (rys. 5.33). Bariery mocowane na krawędzi pomostu dodatkowo są wyposażone w poręcze i noszą nazwę bańeroporęczy. Ponadto bariery powinny być wyposażone w elementy odblaskowe - czerwone po prawej stronie jezdni i białe — po lewej stronie. W zależności od zdolności do odkształceń bariery dzieli się na:
- podatne - przy odkształceniu nie większym niż 2,0 m
- wzmocnione (o ograniczonej podatności) - przy odkształceniu nie większym niż 0,85 m,
- sztywne (niepodatne) - przy odkształceniu równym lub zbliżonym do 0 m.
Na skraju obiektu wolno mocować tylko bariery sztywne, a bariery wzmocnione pod warunkiem odpowiednio ukształtowanej krawędzi pomostu.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)