Ankieta a komunikowacja pośrednia - opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 560
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Ankieta a komunikowacja pośrednia - opracowanie  - strona 1 Ankieta a komunikowacja pośrednia - opracowanie  - strona 2 Ankieta a komunikowacja pośrednia - opracowanie  - strona 3

Fragment notatki:

Ankieta jako przykład techniki opartej na komunikowaniu pośrednim .
Ankieta - rodzaje: Ankieta ogólnodostępna najczęściej stosowana w badaniach konsumpcji kulturalnej do badania różnego typu publiczności, wyłożona w odpowiednim miejscu, w którym musi być uzupełniona i zwrócona. Musi być krótka. Musi dotyczyć spraw ważnych i interesujących. Musi zawierać bardzo jasno sformułowane pytania. Jest w pełni anonimowa. W formie aranżacyjnej musi znajdować się jasna informacja co do sposobu zwrotu tej ankiety. Zbiorowości do badania dobierane są za pomocą doboru samorzutnego. Wnioski z reguły są wnioskami sprawozdawczymi. Ankieta prasowa stosowana najczęściej do oceny pism ale także produktów. Nie powinna być długa na ogół ma 30 pytań. Często wydrukowana w formie karty pocztowej lub oddzielnej wkładki. Zwykle za udział w ankiecie proponuje się nagrody. Taka ankieta zazwyczaj zawiera pytania zamknięte. Zazwyczaj na końcu znajduje się jedno lub dwa pytania otwarte. Dobór samorzutny. Ankiety te mogą wychodzić poza zawartość i ocenę pism. Często tworzy się tzw. quazireprezentacje. Dzieje się tak w przypadku bardzo dużej liczby ankiet zwrotnych. Ankieta pocztowa ankieta pocztowa kierowana do próby reprezentatywnej np. do gospodarstwa domowego lub konkretnej osoby (wylosowanej). Największym sukcesem jest duża liczba zwrotów ale jednocześnie jest to problem, forma graficzna ankiety powinna zachęcać. Kwestionariuszowi musi towarzyszyć list badacza, który zawiera dokładnie informacje o badaniu, sposobie kontaktu z badaczem, osobie badacza, celu badania, temacie, dlaczego zwracamy się do tego a nie innego respondenta. Do ankiety załączamy dodatkowe koperty w których prosimy o informację od respondentów. Termin odesłania nie może być zbyt długi. Muszą być dokonywane dokładnie informacje odnośnie spływania materiałów - notatki. Ankiety spływają falami. Ustalenie momentu zakończenia pewnej fali jest bardzo ważny ponieważ wtedy wysyłamy tzw. Monity przypominające o wysłaniu ankiety. Najczęściej powtarza się operację 2 - 3 razy. Na koniec trzeciej fali dokonuje się dokładnej analizy ankiet. Ankieta pocztowa na adresy zgłoszone . Piszemy tzw. Apel informacyjny o tym że badanie będzie prawdopodobne. Osoby zainteresowane są proszone o podanie swoich cech społeczno - demograficznych oraz adresu. Ankieta ta jest przydatna gdy nie ma operatów badania oraz umożliwia by je stworzyć. ankieta audytoryjna z pisemnym przekazem badacza . Technika użyteczna do badania grup które istnieją niezależnie od skali badania np. uczestnicy jakiegoś kursu. Są to zwykle badania prowadzone w instytucjach. Trzeba mieć informację dotyczącą czy istnieje odpowiednie pomieszczenie nadające się do przeprowadzenia badania. Należy przygotować urnę lub urny do których zwraca się ankiety. W przypadku braku urn trzeba przygotować zaklejone koperty. Badacz musi dysponować dodatkowymi przyborami do pisania. Grupie należy podać wszystkie informacje dotyczące badania. Po badaniu należy napisać sprawozdanie z badania: data nr sali, atmosfera na sali itp. Ankieta ta pozwala zebrać szybko informacje od dużej liczby osób. ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz