To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Analiza zasobów ludzkich
Analiza zasobów ludzkich - postępowanie badawcze polegające na dzieleniu tych zasobów na części lub wyodrębnieniu określonych ich cech, a następnie opisaniu wyodrębnionych elementów oraz wyjaśnieniu zachodzących między nimi związków i na tej podstawie formułowanie oceny oraz kierunków usprawnień.
Obszary analizy zasobów ludzkich Badanie rynku pracy: wewnętrznego i zewnętrznego
Badanie potencjału pracy personelu i kandydatów do pracy
Badanie zachowań pracowników w organizacji
Badanie efektów i kosztów pracy
Paradygmat analizy zasobów ludzkich w organizacji
Analiza pracy Analiza pracy - termin odnoszący się do systematycznego badania pracy
W analizie pracy powinno się określić:
Rodzaj informacji, którą chcemy uzyskać (ilościowa lub jakościowa)
Formę w jakiej informacja ma być uzyskana
Źródła informacji (proces pracy, dokumentacja stanowiska pracy, wiedza osób pracujących w organizacji)
Metodę, sposób uzyskania informacji
Analiza stanowiska pracy - proces zbierania, analizowania i porządkowania informacji dotyczących przedmiotu zadań w celu stworzenia opisu stanowiska pracy
Analiza roli - zbieranie informacji związanych z pracą wykonywaną przez poszczególne osoby (rola jaką odgrywają pracownicy podczas wykonywania swoich zadań)
Analiza kompetencji - zdefiniowanie wymagań stosowanych wobec osoby pełniącej daną funkcję.
Metodyka analizy pracy Wybór pracy do analizy Cele analizy pracy
Rodzaje informacji o pracy
Forma informacji o pracy Źródła informacji o pracy Proces pracy
Wykonawca
Dokumentacja Metody zbierania informacji o pracy Obserwacja
Wywiad
Ankieta
Badanie dokumentów Opis pracy/wymagania kwalifikacyjne Cel pracy/wykształcenie
Zadania…/wiedza i umiejętności
Kontakty/doświadczenie
Warunki pracy/cechy osobowe Wykorzystanie wyników pracy
Obszary wykorzystania analizy pracy Podejmowanie decyzji organizacyjnych Tworzenie i modyfikacja struktury organizacyjnej
Tworzenie regulaminów i procedur organizacyjnych
Projektowanie nowych stanowisk organizacyjnych Projektowanie pracy Projektowanie techniczne
Projektowanie metod
Projektowanie zakresu czynności
Projektowanie warunków bezpieczeństwa
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)