Analiza wewnętrzna i zewnętrzna przedsiębiorstwa

Nasza ocena:

5
Pobrań: 1204
Wyświetleń: 4648
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Analiza wewnętrzna i zewnętrzna przedsiębiorstwa - strona 1 Analiza wewnętrzna i zewnętrzna przedsiębiorstwa - strona 2 Analiza wewnętrzna i zewnętrzna przedsiębiorstwa - strona 3

Fragment notatki:

Analiza wewnętrzna i zewnętrzna przedsiębiorstwa jako wyjście do strategii
SPIS TREŚCI Strona
1. Strategia marketingowa 1
2. Analiza zewnętrzna 2 2.1. Analiza i ocena rynkowej sytuacji przedsiębiorstwa 2
2.1.1. Analiza SWOT 2-3
2.1.2. Analiza portfelowa 3
2.1.3. Analiza sytuacji ze względu na cykl życia produktów 4
2.2. Analiza rynku konsumenta i zachowania nabywcy 4-6
2.3. Analiza konkurencji 6-7
3. Analiza wewnętrzna 8
3.1. Analiza mocnych i słabych stron 8
3.2. Analiza finansowa 9
3.3. Analiza rentowności 9-10
4. Podsumowanie 10
5. Literatura 11
1. STRATEGIA MARKETINGOWA
Współczesne przedsiębiorstwo pozostaje pod wpływem różnych strumieni informacji, takich jak: informacje o ogólnych trendach rozwoju gospodarki czy notowania na rynkach międzynarodowych. Im wyższy jest poziom zarządzania, tym więcej uwagi poświęca się procesom informacyjno-decyzyjnym własnej firmy. Dlatego też konieczne są powiązania firmy z różnymi źródłami informacji. Zanim bowiem podejmie ona jakąkolwiek działalność, musi przedtem pobrać odpowiednie informacje.


(…)

… (kultura, subkultura oraz klasy społeczne), społeczne (grupy odniesienia, rodzina oraz role i status), osobiste (wiek i faza w cyklu życia, zawód, sytuacja ekonomiczna, styl życia oraz osobowość i sposób samookreślenia) oraz psychologiczne (motywacja, percepcja, uczenie się oraz opinie i postawy). Analiza wpływu tych czynników na konsumenta może dostarczyć wskazówek, jak do niego dotrzeć i obsługiwać…
… są w procesie opracowywania nowego produktu, jego cech użytkowych, ceny, kanałów dystrybucji oraz przekazów reklamowych. Analizę rynku konsumenta można przeprowadzić za pomocą segmentacji. Segmentacja rynku jest to jego podział według określonych kryteriów na jednorodne grupy nabywców (segmenty rynku), różniące się między sobą reakcjami na dany produkt.
Informacja o segmentach występujących na danym rynku…
…, celów, możliwości, umiejętności i zasobów.
Każde przedsiębiorstwo musi rozpocząć poszukiwania swoich możliwości rynkowych oraz ewentualnych zagrożeń, powinno zbadać i wybrać rynki docelowe, poznać rynek konsumentów i zrozumieć jego zachowanie, określić konkurentów i ich możliwości aby zdobyć nad nimi przewagę, w tym celach pomocne są analizy wewnętrzne i zewnętrzne przedsiębiorstwa.
Literatura
Philip
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz