To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Misja organizacji to deklaracja ukazująca podstawowy cel organizacji. Wskazuje rynki oraz klientów, wartości oraz funkcję jaką chcemy pełnić.
Cele są:
długookresowe
średniookresowe
krótkookresowe
Cele zależne-...
Cele kontrolowane-...
Etapy procesu planowania:
wskazanie celu
ocena sytuacji
ustalenie procedury
rozpisanie harmonogramu pracy
przypisanie odpowiednich .
Sprawdzenie planu z punktu widzenia wykonalności i kosztów
Metody prognozowania w organizacjach:
prognozowanie opinii publicznej
badanie trendów
wykorzystanie metody statystycznej
Metody tworzenia harmonogramów w organizacjach:
plan etapowy (ukończenie 1, by zacząć drugi)
plany zazębiające się/równoległe wykresy Gantta
plany sieciowe, łączą się z szeregiem czynników czasowych
Zarządzanie przez cele to relacja między menedżerami a podwładnymi. Korzyściami z zarządzania przez cele jest lepsza motywacja pracowników.
Analiza SWOT/TOWS
mocne/słabe strony oraz szanse/zagrożenia
Strategie działania:
maxi-maxi, organizacja z przewagą silnych stron w otoczeniu zewnętrznym stwarzającym więcej szans niż zagrożeń
maxi-mini, organizacja z przewagą silnych stron w otoczeniu zewnętrznym stwarzającym więcej zagrożeń niż szans
mini-maxi, przewaga słabych stron w otoczeniu zewnętrznym stwarzającym więcej szans niż zagrożeń
mini-mini, słabe strony w otoczeniu zewnętrznym stwarzającym więcej zagrożeń niż szans.
Proces planowania: właściwe działanie danej organizacji. Zaangażowanie się wszystkich organizacji, nie ma jednak dwóch, które robiłyby to samo. Rozumienie kontekstu otoczenia jest najważniejsze.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)