Analiza strategiczna piekarni

Nasza ocena:

3
Pobrań: 3171
Wyświetleń: 6167
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Analiza strategiczna piekarni - strona 1 Analiza strategiczna piekarni - strona 2 Analiza strategiczna piekarni - strona 3

Fragment notatki:

Analiza strategiczna piekarni
„Rogalik”
SPIS TREŚCI I. Podstawowe informacje o firmie II. Charakterystyka firmy. 1. Opis sektorów
1.1 Podstawowe zadania piekarni 1.2 Produkty znajdujące się w ofercie
2. Zasoby techniczne firmy.
3. Zapotrzebowanie. 4. Przebieg organizacji procesu usługowego.
5. Organizacja pracy- struktura organizacyjna. 6. Kontrolna procesu produkcyjnego.
III. Plan działalności marketingowej.
1. Cele marketingowe.
2. Analiza otoczenia bliższego wg Porter'a
2.1. Bariery wejścia i wyjścia na rynek.
2.2. Dostawcy
2.3. Odbiorcy.
2.4. Substytuty.
2.5 Konkurencja
3. Analiza SWOT.
4. Rozmiary rynku. 5. Klienci. 6. Rozwój przedsiębiorstwa - cykl życia produktu. 7. Promocja i reklama. 8. Dystrybucja.
IV. Innowacje
Lokalizacja.
Cel innowacji.
Koszty inwestycji
V. Podsumowanie. I. PODSTAWOWE INFORMACJE O FIRMIE 1. Imię i nazwisko osoby reprezentującej firmę (właściciela).
Andrzej Maziarz
2. Nazwa firmy.
Piekarnia „Rogalik”
3. Adres.
Piekarnia ”Rogalik” xxx xxx xxx xxx tel. +48 xxx fax. +48 xxx e-mail: xxx Forma własności.
Przedsiębiorstwo będzie prowadzone jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, gdzie właściciel będzie reprezentował firmę w czynnościach prawnych. Wybór takiej właśnie formy prawnej motywowany jest małymi rozmiarami firmy i łatwością procedury rozliczeniowej. 5. Obszar działania.
Obszarem działania będzie rejon powiatu niżańskiego i okolic, znajdujący się w północnej części województwa podkarpackiego. Obszar ten zamieszkiwany jest przez około 35.000 mieszkańców.
6. Branża, w której działa firma.
Przedsiębiorstwo będzie zakładem produkującym różnego rodzaju wyroby piekarniczo - cukiernicze.

(…)

… pieczywa, ciasta i ciastek.
3. Zapotrzebowanie.
Na zapotrzebowanie firmy będzie się składać m.in.: zapotrzebowanie na podstawowe produkty potrzebne do wykonania wyrobu tj. mąkę, jajka, margarynę, tłuszcz piekarski, miód sztuczny, smalec, syrop ziemniaczany, oleje roślinne, cukier, mleko, ser, różnorodne przetwory owocowe, drożdże i itp.
Wśród celów krótkoterminowych za najważniejsze uważam:
przeprowadzenie dodatkowych szkoleń pracowników;
wynajem budynku o pow. 100 m (ul 3- maja);
remont pomieszczenia w celu dostosowania go do prowadzenia działalności;
wyposażanie budynku w urządzenia techniczne: kasa fiskalna, urządzenia sanitarne oraz meble biurowe
4. Przebieg organizacji procesu usługowego. Praca w piekarni będzie trzyzmianowa. Produkcja chleba i bułek odbywać się będzie głównie nocną porą…
… produktów „pierwszej potrzeby”,
wzrost atrakcyjności sektora.
 
2.2. Dostawcy
Głównymi dostawcami dla mojej firmy będą: firmy dostarczające różnego rodzaju mąkę, jajka, margarynę, tłuszcz piekarski, miód sztuczny, smalec, syrop ziemniaczany, oleje roślinne, cukier, mleko, ser, różnorodne przetwory owocowe, drożdże i wiele innych. Na rynku będzie możliwość wyboru dostawcy, który będzie oferował swoje usługi…
… oraz ich likwidowanie.
III. PLAN DZIAŁALNOŚCI MARKETINGOWEJ.
1. Cele marketingowe - wizja firmy: Celem marketingowym przedsiębiorstwa jest:
wejście na rynek nowo powstałej firmy,
zdobycie jak największej liczby odbiorców,
maksymalizacja udziału w rynku,
maksymalizacja zysku,
minimalizacja ryzyka,
jak najlepsze zaspokajanie potrzeb klientów. 2. Analiza otoczenia bliższego wg Porter'a
2.1. Potencjalni wchodzący na rynek…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz