To tylko jedna z 14 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Analiza strategiczna piekarni
„Rogalik”
SPIS TREŚCI I. Podstawowe informacje o firmie II. Charakterystyka firmy. 1. Opis sektorów
1.1 Podstawowe zadania piekarni 1.2 Produkty znajdujące się w ofercie
2. Zasoby techniczne firmy.
3. Zapotrzebowanie. 4. Przebieg organizacji procesu usługowego.
5. Organizacja pracy- struktura organizacyjna. 6. Kontrolna procesu produkcyjnego.
III. Plan działalności marketingowej.
1. Cele marketingowe.
2. Analiza otoczenia bliższego wg Porter'a
2.1. Bariery wejścia i wyjścia na rynek.
2.2. Dostawcy
2.3. Odbiorcy.
2.4. Substytuty.
2.5 Konkurencja
3. Analiza SWOT.
4. Rozmiary rynku. 5. Klienci. 6. Rozwój przedsiębiorstwa - cykl życia produktu. 7. Promocja i reklama. 8. Dystrybucja.
IV. Innowacje
Lokalizacja.
Cel innowacji.
Koszty inwestycji
V. Podsumowanie. I. PODSTAWOWE INFORMACJE O FIRMIE 1. Imię i nazwisko osoby reprezentującej firmę (właściciela).
Andrzej Maziarz
2. Nazwa firmy.
Piekarnia „Rogalik”
3. Adres.
Piekarnia ”Rogalik” xxx xxx xxx xxx tel. +48 xxx fax. +48 xxx e-mail: xxx Forma własności.
Przedsiębiorstwo będzie prowadzone jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, gdzie właściciel będzie reprezentował firmę w czynnościach prawnych. Wybór takiej właśnie formy prawnej motywowany jest małymi rozmiarami firmy i łatwością procedury rozliczeniowej. 5. Obszar działania.
Obszarem działania będzie rejon powiatu niżańskiego i okolic, znajdujący się w północnej części województwa podkarpackiego. Obszar ten zamieszkiwany jest przez około 35.000 mieszkańców.
6. Branża, w której działa firma.
Przedsiębiorstwo będzie zakładem produkującym różnego rodzaju wyroby piekarniczo - cukiernicze.
(…)
… pieczywa, ciasta i ciastek.
3. Zapotrzebowanie.
Na zapotrzebowanie firmy będzie się składać m.in.: zapotrzebowanie na podstawowe produkty potrzebne do wykonania wyrobu tj. mąkę, jajka, margarynę, tłuszcz piekarski, miód sztuczny, smalec, syrop ziemniaczany, oleje roślinne, cukier, mleko, ser, różnorodne przetwory owocowe, drożdże i itp.
Wśród celów krótkoterminowych za najważniejsze uważam:
przeprowadzenie dodatkowych szkoleń pracowników;
wynajem budynku o pow. 100 m (ul 3- maja);
remont pomieszczenia w celu dostosowania go do prowadzenia działalności;
wyposażanie budynku w urządzenia techniczne: kasa fiskalna, urządzenia sanitarne oraz meble biurowe
4. Przebieg organizacji procesu usługowego. Praca w piekarni będzie trzyzmianowa. Produkcja chleba i bułek odbywać się będzie głównie nocną porą…
… produktów „pierwszej potrzeby”,
wzrost atrakcyjności sektora.
2.2. Dostawcy
Głównymi dostawcami dla mojej firmy będą: firmy dostarczające różnego rodzaju mąkę, jajka, margarynę, tłuszcz piekarski, miód sztuczny, smalec, syrop ziemniaczany, oleje roślinne, cukier, mleko, ser, różnorodne przetwory owocowe, drożdże i wiele innych. Na rynku będzie możliwość wyboru dostawcy, który będzie oferował swoje usługi…
… oraz ich likwidowanie.
III. PLAN DZIAŁALNOŚCI MARKETINGOWEJ.
1. Cele marketingowe - wizja firmy: Celem marketingowym przedsiębiorstwa jest:
wejście na rynek nowo powstałej firmy,
zdobycie jak największej liczby odbiorców,
maksymalizacja udziału w rynku,
maksymalizacja zysku,
minimalizacja ryzyka,
jak najlepsze zaspokajanie potrzeb klientów. 2. Analiza otoczenia bliższego wg Porter'a
2.1. Potencjalni wchodzący na rynek…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)