Analiza przedsiębiorstwa telekomunikacyjnego

Nasza ocena:

3
Pobrań: 21
Wyświetleń: 434
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Analiza przedsiębiorstwa telekomunikacyjnego - strona 1 Analiza przedsiębiorstwa telekomunikacyjnego - strona 2 Analiza przedsiębiorstwa telekomunikacyjnego - strona 3

Fragment notatki:


Analiza strategiczna przedsiębiorstwa Abcxv s.c. Spis treści Charakterystyka firmy
Powołanie (misja) przedsiębiorstwa
Horyzont czasowy strategii
Otoczenie zewnętrzne - ogólne
Otoczenie zewnętrzne - celowe
Analiza strategiczna przedsiębiorstwa
Analiza SWOT
Wnioski
Cele strategiczne
1 Charakterystyka firmy. Abcxv to prywatna firma zajmująca się produkcją i dystrybucją urządzeń telekomunikacyjnych. Spółka powstała w 1990 roku. Zatrudnia dziś 180 osób, także niepełnosprawnych, a montuje około 300 tys. aparatów rocznie.
Firma zajmuje pierwsze miejsce pod względem wielkości sprzedaży aparatów telefonicznych w Polsce.
Po komercyjnym sukcesie aparatów popularnych, z których tylko 1% wymaga napraw w przedłużonym okresie gwarancyjnym ABCXV postawił na aparaty wielofunkcyjne z automatycznymi sekretarkami.
Firma jest także dealerem telefonów komórkowych Ery GSM, współpracuje z ich producentem - francuską firmą SAGEM i jej przedstawicielem w Polsce - Elektromontażem.
Abcxv chce także pomóc niepełnosprawnym - produkuje więc telefony dla osób upośledzonych ruchowo, źle widzących i niedosłyszących.
Na targi INFO - EXPO`96 w Toruniu Abcxv zdobył tytuł GRAND - PRIX za telefon BRISTOL - PLUS przeznaczony dla niedosłyszących.
Firma sponsoruje wiele imprez (test Coopera, bieg Abcxv), wspomaga specjalne ośrodki szkolno - wychowawcze i osoby niedowidzące i niedosłyszące.
2. Powołanie (misja) firmy. Naszą misją jest produkcja na szeroką skalę aparatów telefonicznych, faksów oraz telefaksów, które będą dostępne na rynku krajowym i zagranicznym. Szeroki asortyment oraz szeroka sieć dystrybucji spowodują, że nasze produkty będą łatwo dostępne dla każdego rodzaju klienta.
W trosce o przetrwanie firma będzie prowadziła swe operacje ostrożnie, zapewniając zyski i wzrost, który przyniesie Abcxv-owi ostateczny sukces.
3. Horyzont czasowy. Horyzont czasowy strategii określony jest na 5 lat. Cele taktyczne sięgają maksymalnie do 1 roku, natomiast cele operacyjne ustalane są na tygodnie i miesiące. Działania firmy są bardzo elastyczne i uzależnione całkowicie od otoczenia.


(…)

… to również nie są legalizowane w Polsce przez Ministerstwo Transportu i Łączności. Oprócz wspomnianych firm w tej branży istnieje kilka poważnych konkurentów “Abcxv s.c”. Dlatego też prowadzone są badania analizujące otoczenie konkurencyjne. Obecnie dzięki promocji i reklamie oraz dużej atrakcyjności cenowej swoich produktów nasza firma utrzymuje rolę zdecydowanego lidera na rynku polskim, jednocześnie powoli zdobywając…
… niewątpliwie obniżyłoby jeszcze bardziej koszty produkcji. Są prowadzone rozmowy z kilkoma firmami, które mogłyby zastąpić obecnego dostawcy. Nie może to jednak odbić się na jakości.
6 Analiza strategiczna przedsiębiorstwa.
Firma Abcxv s.c. jest największym producentem aparatów telefonicznych w kraju. W mniejszych ilościach wytwarza się tu również faksy, telefaksy i centrale telefoniczne. Pewien mały procent…
… się również wprowadzić atrakcyjne zmiany w już istniejących na rynku modelach poprzez stosowanie dużego asortymentu kolorów, kształtów itp.
Największymi odbiorcami produktów firmy są olbrzymie domy towarowe takie jak Real czy Makro, największy operator sieci w Polsce: TP S.A. oraz sieć sklepów firmowych w całym kraju. Część wyrobów odbierają pojedynczy dealerzy. Produkty firmy konkurują z innymi tego typu…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz