Analiza otoczenia
Analiza otoczenia dalszego:
Otoczenie makroekonomiczne
Otoczenie technologiczne
Nie widać żadnych zmian. Otoczenie polityczno-prawne
Przedsiębiorstwo „Cukry Nyskie” jest spółdzielnią pracy, i podlega ustawie z dnia 16 września 1982 roku Spółdzielnia Pracy (Dz.U.95.54.288). Ustawa ta zawiera prawa i obowiązki członków potrzebne do prawidłowego prowadzenia firmy. Otoczenie socjokulturowe
Firma ”Cukry Nyskie” ceni sobie przede wszystkim jakość i tradycję. Ale to że cenią sobie tradycję nie wyklucza tego, iż może powstać nowa linia produktów. Firma rozpoczęła przygotowania nad nową produkcją dla klientów, chodzi tu o trójkątne wafle w różnych smakach. Jest to asortyment który cieszy się ogromnym zainteresowaniem, dlatego też zakład właśnie zaczął inwestować w unowocześnienie linii związanej z waflami. - „Chociaż nadchodzą ciężkie czasy, drożeją artykuły spożywcze, nie można stać w miejscu” - mówi Maria Chmielowiec, prezes firmy.
Firma również stara się rozwijać pomysł związany z produkcją pierników nyskich. Owe pierniki byłyby produktem regionalnym. Głównym problemem w tej kwestii jest fakt, że jest zbyt mało miejsca na rozbudowę zakładu, a do powstania takiej linii potrzebna by była nowa hala produkcyjna. Otoczenie naturalne
W ostatnim czasie pojawiło się na rynku dużo produktów niskokalorycznych, nie posiadające lub posiadające śladowe ilości cukru. Firma „Cukry Nyskie” ceni sobie zdanie i gusta klientów, w tym celu, aby iść za trendami, przedsiębiorstwo zaczęło produkować nowe lekkie, bezcukrowe ciastka. Powstały już dwa rodzaje takich ciastek: lekkie herbatniki i listki waflowe. Lekkie herbatniki są już dostępne w 3 smakach: waniliowym, czekoladowym i cytrynowym. Dodatkowe nowe produkty o których mowa zostały oznaczone znakiem jakości „bezpieczne dla zębów”. Ta moda ma wpływ pozytywny na firmę, z tego względu, iż urozmaiciła swój asortyment o nowe produkty i zachęciła do zakupu nowych klientów. Analiza otoczenia bliższego:
Dostawcy
Nie widać żadnych zmian. Odbiorcy
Rocznie firma sprzedaje około 8000 ton produktów, zaopatrując tym samym sieci handlowe takie jak:
- AUCHAN
- MAKRO
- KAUFLAND
- POLOMARKET
- SELGROS
- TESCO
A także hurtownie na terenie całego kraju oraz zagranicy głównie w obrębie Unii Europejskiej, czyli takie kraje jak np.: Czechy, Irlandia, Słowacja, czy Węgry.
Firma stara się cały czas poszerzać sprzedaż produktów w formie eksportowej.
(…)
…&Cool Market za Target Group Index - MillwardBrown SMG/KRC lipiec 2008 - czerwiec 2009 r. Zostało wtedy przeprowadzone badanie odnoszące się do znanych marek najczęściej spożywanych ciastek markiz, a oto jego wyniki:
MARKA CIASTEK
UDZIAŁ W PROCENTACH
Pieguski Markizy
43,56
HIT
21,33
Markizy Pyszne - Lajkonik
16,75
Pieguski Maz
13,14
HIT Minis
6,83
Cukry Nyskie
4,27
Słowianka
3,71
Choć firma Cukry…
…. Podsumowując powyższe dwa badania należy zauważyć że firma „Cukry Nyskie” pomimo małego udziału w reklamie została zauważona wśród najczęściej kupowanych ciastek Markiz, co jest dla tej firmy dużym sukcesem. Potencjalni konkurenci
W 1997 r. po powodzi i ponownie w 2001 r. firma „Cukry Nyskie” dostała propozycję od holenderskiej firmy Tiacookiesm, która posiadała już wówczas zakład produkcyjny pod Łodzią…
…
21,752
Chipita Poland
9,952
20,923
Bahlsend
3,290
6,902
Storck Polska
7,881
5,768
Pozostali
1,121
3,108
Są to wydatki na reklamę ciastek przedstawione w milionach złotych. Badanie zostało przeprowadzone w przedziale czasowym styczeń - sierpień 2008, styczeń - sierpień 2009, zostało ono opublikowane na stronie http://www.export-monitor.pl , dotyczyło reklamy w radiu, telewizji, outdoor, prasie i kinie…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)