Analiza otoczenia - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 84
Wyświetleń: 567
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Analiza otoczenia - omówienie - strona 1 Analiza otoczenia - omówienie - strona 2 Analiza otoczenia - omówienie - strona 3

Fragment notatki:

Analiza otoczenia
Analiza otoczenia dalszego:
Otoczenie makroekonomiczne
Otoczenie technologiczne
Nie widać żadnych zmian. Otoczenie polityczno-prawne
Przedsiębiorstwo „Cukry Nyskie” jest spółdzielnią pracy, i podlega ustawie z dnia 16 września 1982 roku Spółdzielnia Pracy (Dz.U.95.54.288). Ustawa ta zawiera prawa i obowiązki członków potrzebne do prawidłowego prowadzenia firmy. Otoczenie socjokulturowe
Firma ”Cukry Nyskie” ceni sobie przede wszystkim jakość i tradycję. Ale to że cenią sobie tradycję nie wyklucza tego, iż może powstać nowa linia produktów. Firma rozpoczęła przygotowania nad nową produkcją dla klientów, chodzi tu o trójkątne wafle w różnych smakach. Jest to asortyment który cieszy się ogromnym zainteresowaniem, dlatego też zakład właśnie zaczął inwestować w unowocześnienie linii związanej z waflami. - „Chociaż nadchodzą ciężkie czasy, drożeją artykuły spożywcze, nie można stać w miejscu” - mówi Maria Chmielowiec, prezes firmy.
Firma również stara się rozwijać pomysł związany z produkcją pierników nyskich. Owe pierniki byłyby produktem regionalnym. Głównym problemem w tej kwestii jest fakt, że jest zbyt mało miejsca na rozbudowę zakładu, a do powstania takiej linii potrzebna by była nowa hala produkcyjna. Otoczenie naturalne
W ostatnim czasie pojawiło się na rynku dużo produktów niskokalorycznych, nie posiadające lub posiadające śladowe ilości cukru. Firma „Cukry Nyskie” ceni sobie zdanie i gusta klientów, w tym celu, aby iść za trendami, przedsiębiorstwo zaczęło produkować nowe lekkie, bezcukrowe ciastka. Powstały już dwa rodzaje takich ciastek: lekkie herbatniki i listki waflowe. Lekkie herbatniki są już dostępne w 3 smakach: waniliowym, czekoladowym i cytrynowym. Dodatkowe nowe produkty o których mowa zostały oznaczone znakiem jakości „bezpieczne dla zębów”. Ta moda ma wpływ pozytywny na firmę, z tego względu, iż urozmaiciła swój asortyment o nowe produkty i zachęciła do zakupu nowych klientów. Analiza otoczenia bliższego:
Dostawcy
Nie widać żadnych zmian. Odbiorcy
Rocznie firma sprzedaje około 8000 ton produktów, zaopatrując tym samym sieci handlowe takie jak:
- AUCHAN
- MAKRO
- KAUFLAND
- POLOMARKET
- SELGROS
- TESCO
A także hurtownie na terenie całego kraju oraz zagranicy głównie w obrębie Unii Europejskiej, czyli takie kraje jak np.: Czechy, Irlandia, Słowacja, czy Węgry.
Firma stara się cały czas poszerzać sprzedaż produktów w formie eksportowej.

(…)

…&Cool Market za Target Group Index - MillwardBrown SMG/KRC lipiec 2008 - czerwiec 2009 r. Zostało wtedy przeprowadzone badanie odnoszące się do znanych marek najczęściej spożywanych ciastek markiz, a oto jego wyniki:
MARKA CIASTEK
UDZIAŁ W PROCENTACH
Pieguski Markizy
43,56
HIT
21,33
Markizy Pyszne - Lajkonik
16,75
Pieguski Maz
13,14
HIT Minis
6,83
Cukry Nyskie
4,27
Słowianka
3,71
Choć firma Cukry…
…. Podsumowując powyższe dwa badania należy zauważyć że firma „Cukry Nyskie” pomimo małego udziału w reklamie została zauważona wśród najczęściej kupowanych ciastek Markiz, co jest dla tej firmy dużym sukcesem. Potencjalni konkurenci
W 1997 r. po powodzi i ponownie w 2001 r. firma „Cukry Nyskie” dostała propozycję od holenderskiej firmy Tiacookiesm, która posiadała już wówczas zakład produkcyjny pod Łodzią…

21,752
Chipita Poland
9,952
20,923
Bahlsend
3,290
6,902
Storck Polska
7,881
5,768
Pozostali
1,121
3,108
Są to wydatki na reklamę ciastek przedstawione w milionach złotych. Badanie zostało przeprowadzone w przedziale czasowym styczeń - sierpień 2008, styczeń - sierpień 2009, zostało ono opublikowane na stronie http://www.export-monitor.pl , dotyczyło reklamy w radiu, telewizji, outdoor, prasie i kinie…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz