. Analiza od strony motywacyjnej:
rodzaj pozytywnych wzmocnień, jakie osoba uzyskuje przynależąc do grupy i realizując jej zadania, np. aprobata, uznanie, bezpieczeństwo
ustalenie tych motywów, które powstają w wyniku unikania negatywnych wzmocnień stosowanych przez członków grupy, do której osoba formalnie należy, ale grupa ją odrzuciła
5. Ustalenie poziomu samokontroli :
czy osoba badana dokonała sama wyboru grupy nieformalnej
czy została niejako przez nia wchłonięta
czy i jak dalece osoba jest podatna na sugestię lub uległa wobec innych (ocena stopnia uległości - eksperymenty : Acha, S. Mika, 1981)
6. Ustalenie relacji w grupie/więzi
czy np. są takie osoby lub zdarzenia, które działające awersyjnie?
rodzaj nacisków wewnątrzgrupowych
rodzaj gratyfikacji doznawanych przez członków grupy;
stopień identyifikacji z celami i normami grupy;
strategia jej działania oraz pozycja osoby badanej na tle innych członków grupy
ustalenie czy w grupie nieformalnej do której badana osoba należy; istnieją jednostki, które są określane przez nią jako znaczące
więzi em. i formalne
7. Warunki środowiskowe
znajomość, przestrzeganie norm społęcznych, etycznych w najbliższym otoczeniu jednostki przez rodziców, zaangażowanie rodziny w działania aspołeczne
czerpanie pieniędzy z przestepstwa
dbalosc o zyccie z uznawanymi i zinternalizwoanymi normami
Etiologia lub źródła zewidencjonowanych symptomów
Modele te pozwalają na ustaelenie źródłeł konfliktowych zaburzeń jednostki
a) struktura psychofizyczna
środowisko rodzinne
środowisko szkolne
środowisko rówieśnicze i koleżeńskie
warunki społeczno-kulturowe
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)