Analiza Marketingowa Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Krakowie S.A. - PKS

Nasza ocena:

5
Pobrań: 133
Wyświetleń: 6496
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Analiza Marketingowa Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Krakowie S.A. - PKS - strona 1 Analiza Marketingowa Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Krakowie S.A. - PKS - strona 2 Analiza Marketingowa Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Krakowie S.A. - PKS - strona 3

Fragment notatki:

Projekt na zaliczenie przedmiotu podstawy marketingu. Tematem pracy jest "Analiza Marketingowa Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Krakowie S.A.". Praca ma łącznie 13 stron (ze stroną tytułową). W pracy można znaleźć następujące treści - historia firmy, segmentacja rynku, podział populacji na segmenty, postępowanie konsumenta na rynku, poszukiwanie informacji, rozpoznanie potrzeb, ocena alternatyw, nieoczekiwane czynniki sytuacyjne, decyzja zakupu, zachowanie po dokonaniu zakupu, role w procesie zakupu, analiza SWOT, zarządzanie produktem, historia produktu, marka, zaangażowanie klientów, cykl życia produktu, macierz BCG, analiza portfelowa, Strategiczne Jednostki Biznesu, reklama informacyjna oraz tworząca nawyk, kampanie reklamowe, przebieg kampanii reklamowej, kreacja, dystrybucja, polityka cenowa, polityka dystrybucyjna, kanały dystrybucji produktów.

POLITECHNIKA KRAKOWSKA
WYDZIAŁ MECHANICZNY
Analiza Marketingowa Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Krakowie S.A.
Podstawy Marketingu - Projekty
Historia firmy: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Krakowie S.A. Z dniem 1 marca 1945 roku powołany zostaje Wojewódzki Urząd Samochodowy z siedzibą, przy Al. Słowackiego i bazą transportową zlokalizowaną przy ul. Reymonta 7 ( w obiektach dzisiejszej AGH ). Od dnia 1 sierpnia 1945 r. z W U S wydziela się nowe przedsiębiorstwo transportowe o nazwie "Państwowa Komunikacja Samochodowa Oddział w Krakowie". Przemiany, organizacja nowego życia, akcje osiedleńcze na ziemiach odzyskanych, spowodowały " wędrówki ludów ". Zostają wówczas uruchamiane w różnych odstępach czasu kursy samochodów towarowo-osobowych, spod bazy PKS przy ul. Reymonta, w dalekie rejony Ziem Odzyskanych. "Wypady" komunikacyjne sięgały do Jeleniej Góry, Wałbrzycha, Kudowy, Wrocławia, Dzierżoniowa. Było to koniecznością, koleje, bowiem nie wyszły wówczas jeszcze w pełni ze stanu wojennego zniszczenia. Mimo wielu przeciwności, już od drugiej polowy 1945 roku wprowadzano stopniowo, względnie regularną komunikację pasażerską na poszczególnych trasach w zależności od zmieniających się stale potrzeb. Pasażerów przewożono samochodami ciężarowymi prowizorycznie przystosowanymi do przewozu osób, a na trasach nie było oznaczonych przystanków ani nie istniały nigdzie kasy biletowe. Wykształtował się jednak zdecydowany profil działania PKS, która zajęła się przewozami pasażerskimi. Po przejęciu od 1946 r.obiektu przedwojennego dworca autobusowego PKP przy Pl. Św. Ducha Krakowski PKS uzyskał stałe miejsce gdzie rozpoczynały i kończyły się regularne kursy komunikacji samochodowej. Odział PKS w Krakowie od 1947 do 1952 r zarządzał Stacjami w Krakowie, Tarnowie, Zakopanem, Nowym Sączu, w Rzeszowie, Kielcach, Przemyślu i Krośnie. Zmieniając strukturę Odziały wojewódzkie zostają przemianowane na Dyrekcje Okręgowe, zaś Stacje na Ekspozytury. Od 1 stycznia 1950 r Ekspozytury zostają przemianowane na Odziały, którym podlegają bezpośrednio Placówki Terenowe. W takiej strukturze organizacyjnej dotrwaliśmy do początku lat 90- tych kiedy to została zlikwidowana Dyrekcja Okręgowa, a każde z Przedsiębiorstw PKS stało się całkowicie niezależną firmą.
Segmentacja rynku
Rynek dzielimy ze względu na następujące kryteria: liczba ludności, regiony, państwa docelowe, powody podróży, ilość kursów w tygodniu, dochód.
Podział populacji na segmenty:
Segment I
Kursy lokalne


(…)

… od kierowców). Nie ma konieczności, żeby bilety na te przejazdy były dystrybuowane przez kogoś spoza naszej firmy. Doskonale radzimy sobie z tym sami. Wprowadzenie pośrednika łączyłoby się ze wzrostem kosztów i dłuższym czasem, który musiałby poświęcić na nabycie biletu klient.
Bibliografia:
Philip Kotler "Marketing - analiza, wdrażanie, planowanie, kontrola" 1994 Warszawa
B. Żurawik, W. Żurawik „Zarządzanie…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz