Analiza konkurentów - wykład.

Nasza ocena:

3
Pobrań: 77
Wyświetleń: 805
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Analiza konkurentów - wykład. - strona 1 Analiza konkurentów - wykład. - strona 2 Analiza konkurentów - wykład. - strona 3

Fragment notatki:

Analiza konkurentów. Największymi konkurentami „Sokołowskich Zakładów Mięsnych” S.A. są następujące firmy:
- Zakłady Mięsne „Morliny” S.A. Ostróda
- Zakłady Mięsne „Mazury” S.A. Ełk
- Zakłady Mięsne „Rama” Rawa Mazowiecka
- Zakłady Mięsne „Pamso” Pabianice
- Zakłady Mięsne S.A. Dębica
Firmy te podobnie jak „Sokołów” S.A. posiadają:
- uprawnienia do eksportu mięsa końskiego, wołowego, wieprzowego i baraniego oraz przetworów z tego mięsa na rynek Szwajcarii
- uprawnienia do eksportu wyżej wymienionego mięsa na rynki państw członkowskich Unii Europejskiej
- uprawnienia do eksportu jelit naturalnych na rynki państw członkowskich Unii Europejskiej
Ponadto zlokalizowane są w niewielkiej odległości od siedziby „Sokołów” S.A. czyli Sokołowa Podlaskiego.
6.1. Analiza porównawcza „Sokołów” S.A. i Zakładów Mięsnych „Morliny” S.A. Tabela 9. Porównanie ofert wyżej wymienionych firm. Klient poszukuje Oferta konkurenta Oferta nasza - wysoka jakość
x
x
- niskie ceny
x
- szeroka linia produktów
x
x
- usługi posprzedażowe
x
x
- dobra lokalizacja
- dostęp do informacji
x
- dostępność
- zakres uprawnień
x
x
- gatunek zwierząt
x
x Tabela 10. Wykres konkurentów.
Słaba strona Silna strona - zarządzanie
x
- finanse
x
- marketing
x
- ceny
x
- sprzedaż
x
- produkcja
x
- dystrybucja
x
- wizerunek firmy
x
Tabela 11. Podsumowanie analizy konkurenta.
Konkurent / dziedziny - sprzedaż w tys.
-
- udział w rynku
-
- linia produktów
x
- usługi
x
- wizerunek
x
Firma ”Sokołów” S.A. powinna wykorzystać swoje atuty, którymi są duża sprzedaż w tys. zł i wysoki udział w rynku. W celu osłabienia wyżej wymienionego konkurenta może ona wykorzystać jego słabe strony, którymi są:
- zarządzanie,
- ceny,
- sprzedaż.


(…)

…).
4.)Nowoczesna linia uboju trzody w „Sokołów” S.A.
5.)Posiadanie uprawnień eksportowych do USA i krajów Uni Europejskiej.
6.)Wdrożenie systemu HACCP - gwarantującego osiąganie wysokiej jakości produktów.
7.)Zdolność kompleksowego przerobu surowców rzeźnych.
8.)Ugruntowana pozycja na rozdrobnionym rynku przedsiębiorstw zajmujących się przetwórstwem mięsa (szczególnie w regionach znajdujących się w pobliżu siedziby spółki.
1.)Prowadzenie kampanii reklamowych.
2.)Uczestnictwo w targach.
3.)Rozszerzenie asortymentu przetworów mięsnych.
4.)Dalszy rozwój konfekcjonowania wyrobów.
5.)Dalsza ekspansja na centralne rynki zbytu oraz duże aglomeracje miejskie.
6.)Rozszerzenie współpracy z dużymi odbiorcami i sieciami handlowymi.
7.)Rozwój centrów dystrybucji oraz własnej sieci handlowej.
8.)Wdrożenie…

x
 
x
 
x
 
6
Zakłady Mięsne Jarosław
101
x
 
 
 
 
 
x
 
 
„JAROSŁAW” S.A.
 
 
 
x
x
 
x
 
x
 
7
Zakłady Mięsne „MORLINY” S.A.
Ostróda
131
x
x
x
 
x
 
x
 
8
Zakłady Mięsne „MAZURY” S.A.
Ełk
139
x
x
x
 
x
 
x
 
9
Zakłady Mięsne Białystok
140
x
x
x
 
x
 
x
 
10
Zakład Eksportu Mięsa „Antonio”
Słomniki
189
x
 
 
 
 
 
 
x
11
Zakłady Mięsne „MIĘSTAR” S.A. Tarnów
201
x
x
x
 
x
 
x
 
12
Rzeźnia
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz