(6 stron). dane nieco nieaktualne.
Analiza fundamentalna producenta elektrycznego sprzętu gospodarstwa domowego firmy „Amica” z Wronek 1. Pozycja AMIKI na rynku, perspektywy rozwoju. AMICA jest wiodącym krajowym producentem dużego sprzętu AGD. Spółka ma w asortymencie podstawowe produkty z tego segmentu, tj: kuchenki /średni i wysoki segment rynku/, lodówki oraz pralki /tzw. front loader/. Według badań rynkowych w 2001 roku, Spółce udało się wyprzedzić Polar i tym samym zająć pozycję lidera tego rynku. Spółka zdecydowanie umacnia swoją pozycję w najbardziej rentownych segmentach rynku AGD. Amica ma około 48–50% udziału w rynku kuchni. Jeżeli popatrzymy na rynek z perspektywy ostatniego roku, to pozycja Spółki w tym segmencie w sposób widoczny uległa umocnieniu. Jeszcze na przełomie 2000/2001 roku była ona o 1–2 punkty procentowo słabsza w porównaniu do roku bieżącego. W związku z pogarszającą się sytuacją materialną społeczeństwa Amica zmuszona była skupić się na średnim i wyższym segmencie rynku, czyli na produkcji o wyższej rentowności. Mimo rezygnacji z najtańszego segmenty rynku Amica była w stanie utrzymać swój wysoki udział w rynku nawet przy ogólnym spadku popytu na kuchnie. W bieżącym roku Amica postawiła na poprawę wizerunku, jako producenta nowoczesnego sprzętu. Po spekularnym zdobyciu w ciągu 2 lat /i utrzymaniu przez kolejny rok/ ponad 20% rynku sprzętu chłodniczego udział Amiki w tym segmencie spadł. W tej chwili szacowany jest on na około 14-16%. Mimo to Spółce z powodzeniem udaje się lokować na rynku pralki. Według analityków w tym roku Amica może osiągnąć 20% udział w tym segmencie, co jest bardzo dużym sukcesem biorąc pod uwagę w segmencie tym jest ostrzejsza rywalizacja. Strategia rozwoju
Analiza fundamentalna producenta elektrycznego sprzętu gospodarstwa domowego firmy „Amica” z Wronek
Pozycja AMIKI na rynku, perspektywy rozwoju.
AMICA jest wiodącym krajowym producentem dużego sprzętu AGD. Spółka ma w asortymencie podstawowe produkty z tego segmentu, tj: kuchenki /średni i wysoki segment rynku/, lodówki oraz pralki /tzw. front loader/. Według badań rynkowych w 2001 roku, Spółce udało się wyprzedzić Polar i tym samym zająć pozycję lidera tego rynku. Spółka zdecydowanie umacnia swoją pozycję w najbardziej rentownych segmentach rynku AGD. Amica ma około 48-50% udziału w rynku kuchni. Jeżeli popatrzymy na rynek z perspektywy ostatniego roku, to pozycja Spółki w tym segmencie w sposób widoczny uległa umocnieniu. Jeszcze na przełomie 2000/2001 roku była ona o 1-2 punkty procentowo słabsza w porównaniu do roku bieżącego.
W związku z pogarszającą się sytuacją materialną społeczeństwa Amica zmuszona była skupić się na średnim i wyższym segmencie rynku, czyli na produkcji o wyższej rentowności. Mimo rezygnacji z najtańszego segmenty rynku Amica była w stanie utrzymać swój wysoki udział w rynku nawet przy ogólnym spadku popytu na kuchnie. W bieżącym roku Amica postawiła na poprawę wizerunku, jako producenta nowoczesnego sprzętu.
Po spekularnym zdobyciu w ciągu 2 lat /i utrzymaniu przez kolejny rok/ ponad 20% rynku sprzętu chłodniczego udział Amiki w tym segmencie spadł. W tej chwili szacowany jest on na około 14-16%. Mimo to Spółce z powodzeniem udaje się lokować na rynku pralki. Według analityków w tym roku Amica może osiągnąć 20% udział w tym segmencie, co jest bardzo dużym sukcesem biorąc pod uwagę w segmencie tym jest ostrzejsza rywalizacja.
Strategia rozwoju Amiki od lat jest jasno
(…)
… w późniejszym czasie do wzrostu zaufania między inwestorami instytucjonalnymi a Amicą, co powinno pozytywnie wpłynąć na proces zmniejszania się dyskonta nakładanego przez rynek przy wycenie akcji Amiki.
Podstawowym „kamieniem milowym” w Amice są powiązania handlowe między Amicą a Magotrą, która w 100% należy do Jacka Rutkowskiego. Do Magotry należy 38% duńskiego Grama /62% należy do Amiki/, a 5% rynku…
…%
Zwrot na aktywach
1,9%
0,2%
0,2%
0,5%
0,7%
*(rok-na-rok)
Źródło: Centralny Dom Maklerski PKO S.A.
Udziały rynkowe w poszczególnych segmentach dużego sprzętu AGD w 2001 roku
4. Podsumowanie
W minionym roku Amica udowodniła, że umie sobie świetnie radzić w trudnej sytuacji, jaka panuje na polskim rynku AGD. Od 2001 roku Spółka jest liderem tego segmenty rynku.
Spółka ma już za sobą najtrudniejszy…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)