Analiza fundamentalna firmy Amica

Nasza ocena:

3
Pobrań: 483
Wyświetleń: 2240
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Analiza fundamentalna firmy Amica - strona 1

Fragment notatki:

(6 stron). dane nieco nieaktualne.
Analiza fundamentalna producenta elektrycznego sprzętu gospodarstwa domowego firmy „Amica” z Wronek 1. Pozycja AMIKI na rynku, perspektywy rozwoju. AMICA jest wiodącym krajowym producentem dużego sprzętu AGD. Spółka ma w asortymencie podstawowe produkty z tego segmentu, tj: kuchenki /średni i wysoki segment rynku/, lodówki oraz pralki /tzw. front loader/. Według badań rynkowych w 2001 roku, Spółce udało się wyprzedzić Polar i tym samym zająć pozycję lidera tego rynku. Spółka zdecydowanie umacnia swoją pozycję w najbardziej rentownych segmentach rynku AGD. Amica ma około 48–50% udziału w rynku kuchni. Jeżeli popatrzymy na rynek z perspektywy ostatniego roku, to pozycja Spółki w tym segmencie w sposób widoczny uległa umocnieniu. Jeszcze na przełomie 2000/2001 roku była ona o 1–2 punkty procentowo słabsza w porównaniu do roku bieżącego. W związku z pogarszającą się sytuacją materialną społeczeństwa Amica zmuszona była skupić się na średnim i wyższym segmencie rynku, czyli na produkcji o wyższej rentowności. Mimo rezygnacji z najtańszego segmenty rynku Amica była w stanie utrzymać swój wysoki udział w rynku nawet przy ogólnym spadku popytu na kuchnie. W bieżącym roku Amica postawiła na poprawę wizerunku, jako producenta nowoczesnego sprzętu. Po spekularnym zdobyciu w ciągu 2 lat /i utrzymaniu przez kolejny rok/ ponad 20% rynku sprzętu chłodniczego udział Amiki w tym segmencie spadł. W tej chwili szacowany jest on na około 14-16%. Mimo to Spółce z powodzeniem udaje się lokować na rynku pralki. Według analityków w tym roku Amica może osiągnąć 20% udział w tym segmencie, co jest bardzo dużym sukcesem biorąc pod uwagę w segmencie tym jest ostrzejsza rywalizacja. Strategia rozwoju

Analiza fundamentalna producenta elektrycznego sprzętu gospodarstwa domowego firmy „Amica” z Wronek
Pozycja AMIKI na rynku, perspektywy rozwoju.
AMICA jest wiodącym krajowym producentem dużego sprzętu AGD. Spółka ma w asortymencie podstawowe produkty z tego segmentu, tj: kuchenki /średni i wysoki segment rynku/, lodówki oraz pralki /tzw. front loader/. Według badań rynkowych w 2001 roku, Spółce udało się wyprzedzić Polar i tym samym zająć pozycję lidera tego rynku. Spółka zdecydowanie umacnia swoją pozycję w najbardziej rentownych segmentach rynku AGD. Amica ma około 48-50% udziału w rynku kuchni. Jeżeli popatrzymy na rynek z perspektywy ostatniego roku, to pozycja Spółki w tym segmencie w sposób widoczny uległa umocnieniu. Jeszcze na przełomie 2000/2001 roku była ona o 1-2 punkty procentowo słabsza w porównaniu do roku bieżącego.
W związku z pogarszającą się sytuacją materialną społeczeństwa Amica zmuszona była skupić się na średnim i wyższym segmencie rynku, czyli na produkcji o wyższej rentowności. Mimo rezygnacji z najtańszego segmenty rynku Amica była w stanie utrzymać swój wysoki udział w rynku nawet przy ogólnym spadku popytu na kuchnie. W bieżącym roku Amica postawiła na poprawę wizerunku, jako producenta nowoczesnego sprzętu.
Po spekularnym zdobyciu w ciągu 2 lat /i utrzymaniu przez kolejny rok/ ponad 20% rynku sprzętu chłodniczego udział Amiki w tym segmencie spadł. W tej chwili szacowany jest on na około 14-16%. Mimo to Spółce z powodzeniem udaje się lokować na rynku pralki. Według analityków w tym roku Amica może osiągnąć 20% udział w tym segmencie, co jest bardzo dużym sukcesem biorąc pod uwagę w segmencie tym jest ostrzejsza rywalizacja.
Strategia rozwoju Amiki od lat jest jasno

(…)

… w późniejszym czasie do wzrostu zaufania między inwestorami instytucjonalnymi a Amicą, co powinno pozytywnie wpłynąć na proces zmniejszania się dyskonta nakładanego przez rynek przy wycenie akcji Amiki.
Podstawowym „kamieniem milowym” w Amice są powiązania handlowe między Amicą a Magotrą, która w 100% należy do Jacka Rutkowskiego. Do Magotry należy 38% duńskiego Grama /62% należy do Amiki/, a 5% rynku…
…%
Zwrot na aktywach
1,9%
0,2%
0,2%
0,5%
0,7%
*(rok-na-rok)
Źródło: Centralny Dom Maklerski PKO S.A.
Udziały rynkowe w poszczególnych segmentach dużego sprzętu AGD w 2001 roku
4. Podsumowanie
W minionym roku Amica udowodniła, że umie sobie świetnie radzić w trudnej sytuacji, jaka panuje na polskim rynku AGD. Od 2001 roku Spółka jest liderem tego segmenty rynku.
Spółka ma już za sobą najtrudniejszy…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz