ANALIZA FINANSOWA SZJ i SZŚ procedura

Nasza ocena:

5
Pobrań: 308
Wyświetleń: 11403
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
ANALIZA FINANSOWA SZJ i SZŚ procedura - strona 1 ANALIZA FINANSOWA SZJ i SZŚ procedura - strona 2 ANALIZA FINANSOWA SZJ i SZŚ procedura - strona 3

Fragment notatki:

Dokładna tematyka notatki jest następująca: cel procedury, przedmiot i zakres procedury, terminologia odpowiedzialność, główny księgowy, zastępca głównego księgowego, kierownicy komórek organizacyjnych, pracownicy działu księgowości, opis postępowania, informacje ogólne, określenie i podział kosztów jakości, rodzajowe koszty jakości, straty na brakach, ewidencja kosztów jakości, analiza systemu zarządzania jakość i wykaz dokumentów związanych, operacyjne koszty jakości, koszty zapobiegania, koszty oceny, koszty nieprawidłowości wewnętrznych, koszty nieprawidłowości zewnętrznych, zewnętrzne koszty zapewnienia jakości, rodzajowe koszty jakości, amortyzacja środków trwałych, zużycie materiałów, zużycie narzędzi własnej produkcji, reprezentacyjnym, wydatki o charakterze, usługi obce dotyczące badań, konserwacji, napraw i przeglądów, wynagrodzenia wraz z narzutami, podróże służbowe, koszty systemu zarządzania środowiskowego, straty na brakach, kosztów jakości, ewidencja.

SPIS TREŚCI
1 CEL PROCEDURY
Celem niniejszej procedury jest ocena skuteczności SZJ i SZŚ w oparciu o wskaźniki finansowe oraz analizę kosztów.
2 PRZEDMIOT I ZAKRES PROCEDURY
Przedmiotem procedury są zasady i tryb postępowania obejmujący:
dokładną i rzetelną rejestrację kosztów jakości
przetwarzanie kosztów jakości
analizę kosztów jakości
a także zakres odpowiedzialności i obowiązków określonych osób. Procedura jest obowiązująca we wszystkich komórkach organizacyjnych.
3 TERMINOLOGIA
Wykaz wskaźników i ich definicje w załączniku Nr 7.
4 ODPOWIEDZIALNOŚĆ
4.1 Główny Księgowy
jest odpowiedzialny za dokonanie przeglądu i zatwierdzenie analizy.
4.2 Zastępca Głównego Księgowego
jest odpowiedzialny za:
Nadzorowanie prawidłowości ewidencji kosztów jakości.
Opracowanie analizy finansowej SZJ i SZŚ za okres półroczny do końca sierpnia, a za okres roczny do końca marca następnego roku.
4.3 Kierownicy Komórek Organizacyjnych
są odpowiedzialni za:
Sprawdzanie dokumentów dotyczących kosztów jakości pod względem merytorycznym oraz umieszczanie klauzuli klasyfikacyjnej odniesienia wartości kosztów do odpowiedniej grupy zgodnie z symbolami kont opisanymi w formularzu nr 1.
Przekazywanie danych o ilości godzin przepracowanych na rzecz jakości lub wartości wynagrodzenia dotyczącego jakości z podziałem na konta w terminie do 15-ego po zakończeniu kwartału.
4.4 Pracownicy Działu Księgowości
są odpowiedzialni w zakresie kosztów jakości za:
Sporządzanie not księgowych na podstawie dowodów zakwalifikowanych do kosztów jakości.
Ewidencja kosztów jakości zgodnie z zakładowym planem kont.
Ewidencja kosztów związanych z Systemem Zarządzania Środowiskowego.
Wykonywanie kwartalnych zestawień strat na brakach, kosztów jakości oraz przekazywanie ich do Działu NJ do 20-go po zakończeniu kwartału /za IV kwartał do końca lutego następnego roku/.
Opracowywanie zestawień niezbędnych do analizy finansowej SZJ i SZŚ.
5 OPIS POSTĘPOWANIA
5.1 Informacje ogólne
Procedura umożliwia ocenę skuteczności SZJ i SZŚ mierzoną w kategoriach finansowych. System jakości ma istotny wpływ na rachunek zysków i strat, szczególnie dzięki doskonaleniu działań powodujących zmniejszenie strat wynikających z błędów oraz poprzez działania na rzecz zadowolenia klienta. Zastosowanie miar finansowych w sprawozdaniach i analizach:
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz