Analiza asortymentu firmy - wykład.

Nasza ocena:

5
Pobrań: 63
Wyświetleń: 672
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Analiza asortymentu firmy - wykład. - strona 1 Analiza asortymentu firmy - wykład. - strona 2 Analiza asortymentu firmy - wykład. - strona 3

Fragment notatki:

Analiza asortymentu firmy. Sokołowskie Zakłady Mięsne prowadzą działalność produkcyjną, usługową i handlową w zakresie:
     skupy oraz uboju żywca (bydła i trzody);
     przetwórstwa mięsnego;
     obrotu mięsem i jego przetworami oraz pochodnymi;
     produkcji mączek paszowych i tłuszczów utylizacyjnych;
     eksportu i importu w powyższym zakresie;
Podstawowa oferta handlowa Spółki obejmuje 182 wyroby, a w tym:
  12 rodzajów mięsa wołowego;
  13 rodzajów mięsa wieprzowego;
  6 rodzajów mięsa kulinarnego „Limousine”;
  5 rodzajów mięs do pieczenia;
  wędliny;
  8 rodzajów wędlin grillowych;
  10 rodzajów wyrobu garmażeryjnych;
  12 rodzajów wyrobów podrobowych;
  15 rodzajów konserw;
 
Spółka prowadzi również sprzedaż ubocznych produktów poubojowych: skór, tłuszczy technicznych, jelit, gruczołów, kości itp. W niewielkich ilościach prowadzona jest również sprzedaż mączek oraz pasz.
Oprócz przetwórstwa mięsnego Spółka prowadzi hurtową sprzedaż wyrobów własnych oraz detaliczną sprzedaż towarów obcych i wyrobów własnych. Sprzedaż towarów obcych ma jednak charakter uboczny i służy rozszerzeniu oferty asortymentowej. Firma prowadzi również handel zagraniczny z USA i krajami Unii Europejskiej.
Wyróżniające zdolności „Sokołowa” to:
wysoka jakość produktów
własna baza surowcowa
Produkty firmy:
- zaspokajają potrzeby biologiczne
- gwarantują oszczędność czasu, dzięki temu, że są dostępne na terytorium całej Polski - zapewniają doskonały smak.
Motywy, jakimi kierują się klienci firmy można sprowadzić do następujących pozycji:
- bardzo wysoka jakość produktów
- przystępna cena
- naśladowanie innych
- przyjemność - zdobycie korzyści
- zaspokojenie potrzeby
- świeżość produktów.
Istotnymi czynnikami wypływającymi na kupno produktów są:
- pewność co do jakości
- ceny
-wartość dla kupującego
- dogodność miejsca i czasu zakupu
- usługi dodatkowe
- rabaty.
Przyjmując za punkt odniesienia macierz BCG produkty firmy można pogrupować w następujący sposób:
Tabela 1. Macierz BCG.
Tempo wzrostu
rynku Udział w rynku


(…)

… poddają je różnym interpretacjom. Nie można więc wykluczyć wystąpienia przez Skarb Państwa z dalszymi roszczeniami wobec SOKOŁÓW S.A.).
Problemy wynikające z charakteru rynku kapitałowego.
1. Wahania kursu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A.
2. Obowiązki wynikające z posiadania akcji i obrotu nimi.
3.3. Model sfer działania.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3.4…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz