Znaki towarowe - funkcje, charakter prawa, cechy znaku

Nasza ocena:

3
Pobrań: 133
Wyświetleń: 924
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Znaki towarowe - funkcje, charakter prawa, cechy znaku - strona 1 Znaki towarowe - funkcje, charakter prawa, cechy znaku - strona 2

Fragment notatki:

M. K_pi_ski. Notatka składa się z 2 stron.
Wykład 9 - 05.12.2012 1. Znaki towarowe ze względu na działalność gospodarczą podmiotu: znaki producenta - służy dla okreslonego wyrobu
znaki handlowe - znak handlowy będzie przeznaczny dla całej gamy wyrobów
znaki usługowe - tym się różnią od powyższych, że te powyższe mogą być nakłądane na opakowanie produktu czy na siatki, a więc mają bzpośredni kontkt z towarem, albo są wręcz nakładane na towaty. W przypadku usługowych związek z produktem jest luźniejszy.
2. Funkcje gospodarcze znaku: odróżniająca - pozwala łatwo odnaleźć dany projekt. Jeżeli znak towarowy jest nakładany na towary to oznacza to dla nabywce, że nakłada go taki podmiot, który jest uprawniony do tego znaku.
gwarancyjna - towar oznaczony tym samym znakiem przy następnych decyzjach co do jego kupna będzie odznaczał się tymi samymi cechami.
reklamowa - znak jest warunkiem reklamy. Reklama to wszelkie wypowiedzi w obrocie gosp które zmierzają do wywołania popytu na pewne towary lub usługi. Reklama bez znaków towarowych praktycznie nie może istnieć 3. Charakter prawa podmiotowego: dobro niematerialne dotyczące rozwiązania jak odróżniać towary lub usługi
prawo majątkow na tym dobru
wchodzi w skład przedsiębiorswa jako jego aktyw. Jeżeli znak nie jest zarejstrowany ale używany w przedsiębiorstwie to jest używany w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (art 10 tej ustawy)
goodwill znaku - całokształt pozytywnych wyobrażeń jakie posiadają klienci w odniesieniu do takiego oznaczenia.
związanie znaku z przedsiębiorstwe. - żądano w niektórych ustawodawstwach aby zarejstrować znak towarowy trzeba posiadać przedsiębiorstwo. Art 120 PWP. W Polsce nie trzeba nawet wykazaywć, że ma się przedsiębiorstwo wbrew temu co sugeruje art 120 PWP. Dawniej wolno było zbyć znak tylko wraz z przedsiębiorstwem, ewentualnie z częścią przedsiębiorstwa do której znak się odnosił, obecnie takiego wymogu nie ma. Znak przestał być więc ściśle związany z przedsiębiorstwem.
4. Cechy znaku: postrzegany graficznie - wzrokowo
jednolitość znaku - spókność, skrótowość, powiązanie elementów
Odrębność od towaru - wyłączenie elementów funkcjonalnych
Zdolność odróżniająca - art 129 PWP
Abstrakcyjna 129 ust 1 p.1 - także przedstawienie graficzne
Konkretna - od konkretnego towaru lub usługi np nie można zarejstrować napisu jabłkowy na soku.
Art 129 ust 2 - wtórna zdolność odróżniajaca - jeżeli dane oznaczenie jest używane w obrocie to nawet jeśli nie odóżniające w obrocie to klienci mogą się do takiego oznaczenia przyzwyczaić.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz