zintegrowane systemy zarządzania - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 63
Wyświetleń: 651
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
zintegrowane systemy zarządzania - omówienie - strona 1 zintegrowane systemy zarządzania - omówienie - strona 2 zintegrowane systemy zarządzania - omówienie - strona 3

Fragment notatki:

SCM -Zadaniem łańcuchów dostaw staje się potwierdzanie możliwości realizacji
indywidualnych zleceń odbiorców przetwarzanych równolegle w wielu lokalizacjach i
precyzyjne dostarczanie zamówionych towarów do miejsc przeznaczenia.Oprogramowanie do
planowania łańcucha dostaw (Supply Chain Planning - SCP) wykorzystuje algorytmy
matematyczne, pomagające zwiększyć płynność i wydajność łańcucha dostaw, a także
zmniejszać stany zapasów.
Oprogramowanie do zarządzania łańcuchem dostaw dzieli się zwykle na następujące
komponenty:
Rozwój produktu obejmuje:
 wymagania dotyczące produktu,
 projekt i testowanie produktu
 oraz opracowanie cyklu produkcyjnego.
Planowanie: Systemy planowania obejmują:
 prognozowanie poziomu sprzedaży i zamówień
 oraz dopasowują przyszłe potrzeby klientów do dostępnych surowców.
Dystrybucja i logistyka obejmuje:
 zarządzanie zapasami i stanami magazynowymi,
 transport wewnętrzny i zewnętrzny,
 zarządzanie zleceniami,
 fizyczną dystrybucję towarów
 oraz zarządzanie informacjami o niezależnych partnerach.
Zakupy: Systemy obsługi zakupów obejmują kwestie zaopatrzenia w podzespoły, surowce
i indywidualne materiały niezbędne do wytworzenia produktu końcowego. Dzięki
zastosowaniu technologii internetowych, można usprawnić proces zaopatrzenia oraz obniżyć
wydatki i skrócić czas związany z czynnościami zakupu.
Produkcja: Systemy produkcyjne obsługują automatyzację produkcji, montaż i podzlecenia.
Systemy te gromadzą i analizują informacje produkcyjne w czasie rzeczywistym oraz
sporządzają na ich podstawie raporty - od warsztatu produkcyjnego po terenowe punkty
serwisowe. Pozwalają łatwo wskazać i wyeliminować obszary nadprodukcji, przesunięć
materiałowych, nadmiernego przetwarzania, zbyt dużych zapasów czy wreszcie wąskich
gardeł.
Integracja partnerów biznesowych: Systemy integracji partnerów biznesowych pozwalają
skoncentrować się na tym, co się robi najlepiej, oraz wykorzystać kompetencje swoich
partnerów.
Zasada 7R (w Polsce 7W) obejmuje: właściwy produkt, właściwą ilość, właściwą cenę,
właściwy czas, właściwy stan, właściwe miejsce oraz właściwego klienta.
SAP Supply Chain Management (SAP SCM) - zintegrowane rozwiązanie służące do
zarządzania nowoczesnym, sieciowym łańcuchem dostaw - począwszy od fazy projektowania
wyrobu do wyboru źródeł zaopatrzenia, od planowania popytu na wyroby do sterowania ich
fizyczną dystrybucją.
Dzięki SAP SCM współpracujące firmy partnerskie mogą szybko wykryć nowy popyt na
rynku i wykorzystać tę informację w całym łańcuchu powiązań logistycznych i
kooperacyjnych. Planowanie i wykonanie planu jest tu na bieżąco synchronizowane, a gdy
pojawi się niedobór produktu - jest jeszcze czas, by skutecznie zareagować i przeciwdziałać
negatywnym skutkom braku spełnienia potrzeb klienta. SAP SCM jest złożony z
kompletnych i zintegrowanych narzędzi niezbędnych do planowania i realizacji zadań
łańcucha dostaw. Tworzą one platformę współpracy na wszystkich szczeblach planowania od strategicznego, poprzez ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz