1 Laboratorium nr 4 1. Stworzyć tablicę o wymiarach 10 na 10 i wypełnić ją liczbami losowymi z przedziału od 1 do 12. Następnie wyliczyć sumę wszystkich liczb znajdujących się w tablicy. 2. Sprawdzić działanie odwołań względnych, bezwzględnych oraz mieszanych. W tym celu wprowadzić następujące dane 1 2 3 4 5 6 7 8 9 i zapisać w innej komórce następującą formułę będącą odwołaniem do wyróżnionej obramowaniem komórki: =B5 – odwołanie względne, =$B$5 – odwołanie bezwzględne, $B5, B$5 – odwołania mieszane. Rozszerzając formułę na komórki leżące na lewo a następnie poniżej sprawdzić efekt w przypadku różnych odwołań. 3. Stworzyć kolumnę zawierającą 20 liczb o wartościach losowych z przedziału od 1 do 15. Zapoznaj się z działaniem funkcji: LOS, LICZBA.CAŁK, ZAOKR, ZAOKR.W.GÓRĘ, ZAOKR.W.DÓŁ, ZAOKR.DÓŁ, ZAOKR.GÓRA. Wyniki działania tych funkcji należy umieścić w osobnych kolumnach przyjmując w razie potrzeby dowolnie wybrany argument. 4. Nadać nazwę wybranemu zakresowi komórek zawierających liczby: Wstaw - Nazwy - Definiuj. Następnie wykorzystaj zdefiniowany zakres do obliczenia sumy komórek. 5. Stworzyć tabelę z danymi przedstawioną poniżej. Wyznacz sumę cen większych niż 120 zł. Wyznaczyć sumę cen przedmiotów o kategorii A. Wykorzystać należy funkcję; SUMA.JEŻELI. Cena Kategoria przedmiotu 230 zł A 45 zł B 123 zł A 12 zł C 786 zł A 19 zł B 112 zł C 6. Umieści w kolumnie kilka liczb. Następnie usunąć dane z niektórych komórek i określić liczbę niepustych komórek. Wpisać tekst do niektórych komórek i wyznaczyć liczbę komórek zawierających liczby. Należy wykorzystać funkcje: ILE.NIEPUSTYCH oraz ILE.LICZB. 7. Zbadać działanie funkcji logicznych LUB, ORAZ. Można wykorzystać następujące warunki logiczne: 21, 10=7, 2=3. 8. Zapoznać się z działaniem funkcji warunkowej JEŻELI. Stworzyć kolumnę losowych liczb z przedziału od 1 do 10. Wykorzystując funkcje JEŻELI w dodatkowej kolumnie należy przyporządkować liczbą większym od 8 komentarz „duża liczba”, liczbą mniejszym od dwóch komentarz „mała liczba”, liczbą większym bądź równym pięć i
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)