TQM.
Total Ouallty Management, to nakierowany na ludzi system zarządzania mający na celu ustawiczne zwiększanie zadowolenia klientów po stale zmniejszających się realnych kosztach. TQM Jest kompleksowym podejściem systemowym (a nie wybranym obszarem lub programem) I Integralną częścią strategii wysokiego szczebla; system ten działa horyzontalnie w poprzek plonów funkcjonalnych I działów, angażuje wszystkich pracowników od góry do dołu I rozszerza się w obu kierunkach na zewnątrz przedsiębiorstwa, celem włączenia doń łańcucha dostaw I łańcucha dystrybucji. TQM podkreśla nauczanie I adaptację procesu stałych zmian Jako klucza do sukcesu organizacji.
Podstawa Total Ouallty Management Jest filozoficzna, jest to także metoda naukowa. TQM obejmuje systemy, metody I narzędzia. System dopuszcza zmiany; filozofia pozostaje staje niezmienna. U podstaw TQM leżą także wartości,' które podkreślają godność Jednostki I siłę wspólnego działania.
Filary TQM - zorientowanie na klienta,- praca zespołu- stale udoskonalana - instrukcje przktyki narzędzia do których zaliczamy (przywództwo, planowanie strategiczne, zarz. Danymi i informacjami, zarzą procesem, zarz. Stosunkami z dostawcami, zarz.. czynnikiem ludzkim.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)