To tylko jedna z 11 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Zarządzanie jest specyficzną i wyróżniającą się cechą każdej organizacji.
Cele strategiczne mają wpływ na strukturę organizacji.
Organizacja - armia, przedsiębiorstwo, ministerstwo
Sektor biznesu w XXI w. nie będzie głównym sektorem wzrostu, głównym będzie sektor publiczny.
99% to podobne problemy jakimi zajmują się kierownicy.
Zasady każdej organizacji:
każda organizacja powinna być jawna (pracownicy znają i rozumieją strukturę swojej organizacji)
posiadanie organu który jest upełnomocniony do podejmowania ostatecznej decyzji
każdy pracownik powinien mieć jednego szefa
ograniczenie liczby ogniw przekazywania informacji
Zadaniem organizacji jest przewodzenie ludziom, a nie kierowanie nimi.
Szef powinien umieć wykorzystać specyficzne umiejętności i wiedzę pracowników aby zwiększyć wydajność pracy.
Celem procesu kierowania jest - zwiększenie wydajności pracy pracownika - specjalisty (stwarzanie sprzyjających warunków).
Zależność między szefem a podwładnym - jeżeli kierownictwo będzie nieumiejętnie zarządzać to nie da sobie rady z podległymi.
Pieniądz nie jest jedynym i wystarczającym motorem do motywowania pracowników.
Zakres zarządzania jest określony prawnie, ale tak w pełni nie jest. Zarządzanie i granice narodowe nie są ze sobą spójne.
Zarządzanie jest tylko narzędziem formy strategią funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw sposobów w jaki zamierza ona realizować swoje misje i realizować swoje cele strategiczne (postawione przed sobą).
Strategia odzwierciedla zakres i kierunki rozwoju przedsiębiorstw w dłuższej perspektywie.
Wizja - obraz, rzadko używane
Misja
Cele Realizacja misji zwykle odbywa się przez strategię
Sposób realizacji celów
Czynniki przy wyborze strategii:
aktualna pozycja konkurencji
przyjęta misja przedsiębiorstw i przewidywane zmiany w otoczeniu
przyjęte kryteria wyboru
warunki ograniczające
Przy ustalaniu strategii przedsiębiorstw, następujące kryteria:
mechanizm adaptacji przedsiębiorstw do otoczenia strategicznie stabilne
strategicznie ochronne
strategicznie progresywne
aktywność kierownictwa wobec wymagań otoczenia
strategicznie defensywne
strategicznie ofensywne
zachowanie się przedsiębiorstwa wobec otoczenia
strategicznie czynne (kreują zmiany w otoczeniu)
strategicznie przystosowujące przedsiębiorstwo do otoczenia związane z przetrwaniem Strategie można podzielić:
(…)
… ekologiczne
Można wyróżnić:
strategie ofensywne
strategie defensywne
Strategie przedsiębiorstw
Cztery grupy strategii podstawowych:
rozwojowe - typ ten dowodzi ekspansywnej firmy (zdobywanie nowych rynków zbytu, dywersyfikacja produkcji, rozwój działalności inwestycyjnej). Związane są z tym przekształcenia własnościowe. Pewna forma strategii aktywnych.
stabilizacyjne - zaktualizowana koncepcja firmy…
… strategii.
10.Kierownictwo przedsiębiorstwa powinno zapewnić bieżący nadzór i kontrolę realizacji przyjmowanej strategii.
Prawdziwy sukces przedsiębiorstwa opiera się na zyskach i stabilnej pozycji na rynku.
Zapewnienie reputacji (pozytywnej).
Zarządzanie marketingowe i przyjęcie strategii marketingowej - polega na tym, że podstawą działania wszystkich działów przedsiębiorstwa jest orientacja na klienta…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)