To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
ZARZĄDZANIE RUCHEM LOTNICZYM W UE Aktualne wyzwania systemu zarządzania ruchem lotniczym w Europie; 1. Systematyczny wzrost ruchu lotniczego w Europie 2. Przestarzałe technologie zarządzania ruchem 3. Wydłużenie tras lotów 4. Fragmentacja przestrzeni powietrznej 5. Przestarzałe operacje kontroli ruchu powietrznego Działania KE w obszarze transportu lotniczego; 1992-liberalizacja rynku przewozów lotniczych w Europie 2002- utworzenia EASA 2004-pierwszy pakiet SES 2008- drugi pakiet SES+ rozszerzenie uprawnień EASA 2009-ATM Master Plan 2012- ATM Master Plan II edycja INICJATYWY KE; 1. Single Europan Sky II 2. Air Traffic Managament (ATM) 3. SESAR FILARY „Single Europan Sky” I FILAR; regulacje w zakresie działań efektywności o Poprawa działania ATM o Integracja służb o Wzmocnienie funkcji zarządzania siecią II FILAR; ramy jednolitego bezpieczeństwa (EASA) III FILAR; otwarcie na nowe technologie o Wdrożenie SESAR IV FILAR; zarządzanie przepustowością na Ziemi; o Lepsze wykorzystanie istniejącej infrastruktury o Poprawa planowania infrastruktury o Wspieranie intermodalności i poprawa dostępu do portów lotniczych o Wspólne centrum monitorowania przepustowości portów lotniczych Wyzwania dla interesariuszy; 1. ANSP(lepsze usługi, niższy koszt) 2. Linie lotnicze (wzrost jakości usług, niższe zużycie paliwa) 3. Porty lotnicze (optymalizacja operacji) 4. Pasażerowie (wzrost bezpieczeństwa, ograniczenie opóźnień) 5. Społeczeństwo („zielony” system transportu lotniczego- emisje, hałas) Cele Single Europan Sky; Zwiększenie bezpieczeństwa Zlikwidowanie podziału i roznieżności w kontroli ruchu Zapewnienie bliższej współpracy z wojskami w organizacji kontroli ruchu lotniczego i w procesie legislacyjnym Zwiększenie przepustowości przestrzeni powietrznej Zwiększenie wydajności systemu zarządzania ruchem lotniczym Ułatwienie wprowadzenia nowych technologii Działania Single Europan Sky; 1. Utworzenie funkcjonalnych bloków przestrzeni i związanych z tym wspólnych zasad 2. Utworzenie Europejskiego Rejonu Informacji Powietrznej 3. Rozwoju procesów dotyczących; o Elastycznego użytkowania przestrzeni powietrznej o Klasyfikacji przestrzeni powietrznej o Projektowania przestrzeni powietrznej o Zarządzania przepływem ruchu lotniczego Obszary Single Europan Sky; o Bezpieczeństwo o Regulacje o Przepustowość portów lotniczych
(…)
… powietrznego (synchronizacja i separacja samolotów wpowietrzu i na
lotniskach)
2. Organizacja i zarządzanie przestrzenią powietrzną (kształtowanie statystyznej i dynamicznej
struktury przestrzeni powietrznej)
3. Zarządzanie ruchem powietrznym i jego przepustowością (kreowanie porządku w
przepływach zgodnie z priorytetami oraz sekwencja operacji lotniczych)
SESAR- program funkcjonowania i technologii…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)