Zarządzanie logistyka ogólne wiadomości

Nasza ocena:

5
Pobrań: 189
Wyświetleń: 1169
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie logistyka ogólne wiadomości - strona 1 Zarządzanie logistyka ogólne wiadomości - strona 2 Zarządzanie logistyka ogólne wiadomości - strona 3

Fragment notatki:


TEMAT : Logistyka - ogólne wiadomości. Logistyka (3 znaczenia) :
logistyka w rozumieniu przepływów rzeczowych i inwestycyjnych w firmie (w skali firmy od zaopatrzenia do klienta),
logistyka w rozumieniu zarządzania przepływami,
wiedza o zarządzaniu przepływami.
Hasła opisujące współczesne tendencje :
Logistyka jest to związana z czasem alokacja zasobów.
Podstawowa kategoria :
„Kompresja czasu”
Podstawowe hasło :
„Redukuj czas nie związany z dodaniem wartości”
Kompresja czasu nie jest związana z tworzeniem wartości.
Przykład :
blacha
sprzedaż
przywieziona składowana składowana wycięta przechowywana składowana
Czas związany z tworzeniem wartości stanowi 1 % czasu ogólnego (99 % czasu przepływów jest zmarnowane) - „Redukujcie czas nie związany z dodawaniem wartości”. Czas ogólny - ............................... koniec czasu, kiedy zostanie towar oddany (zapłacony).
Logistyka jest bardzo silnie związana z zarządzaniem opartym na czasie.
Logistyka jest to zarządzanie łańcuchem dostaw.
Podstawowe kategorie :
podejście systemowe - poszczególne firmy traktujemy jak jeden system.
podejście procesowe,
Koniec z logistyką w skali firmy :
podejście sieciowe - łańcucha dostaw.
Podstawowe hasło :
„Integruj funkcje i procesy”.
Np. Mamy w produkcji : 1 punkt produkcji i 1 punkt sprzedaży.
Jakiej wielkości powinny być wysiłki (kiedy przesyłki są małe - koszty zapasu są małe, przesyłki będą małe).
Jeśli przesyłki będą duże - koszty transportu na jednostkę będą niższe. Kryterium wyboru jest proste - trzeba szukać takich rozwiązań, żeby suma kosztów (łączne koszty) była najniższa.
Problemy takie występują wszędzie ale w logistyce bardzo często powoduje to, że rodzi niebezpieczeństwa sub.....
(80 / 20 - reguła mówi, że 20% klientów daje 80% zysku i odwrotnie - 80% klientów daje 20% zysku). Użyte tu liczby 80 i 20 odpowiadają rzeczywistości tylko w przybliżeniu. Niemniej reguła ta znajduje wiele potwierdzeń w gospodarowaniu, a w tym i w logistyce. Jej rozwiązaniem jest analiza ABC.
Reguła opóźniania
{opóźniony przepływ i nadanie formy najdłużej jak możesz (jeżeli dana część jest potrzebna na taśmie do produkcji o 13.30, to najlepszym rozwiązaniem byłoby, żeby ten potrzebny towar był o 13.20, jeśli nie to o 13.00)}.


(…)

… produktu na pułkach w markecie).
Logistyczna obsługa klienta :
jakość funkcjonowania systemu logistycznego, który odpowiada za dotarcie towaru do odbiorcy w odpowiednim czasie i miejscu przy możliwie najniższych kosztach (Logistyczna obsługa klienta zwraca uwagę na koszty).
przykładowe elementy logistycznej obsługi klienta :
czas realizacji zamówienia,
terminowość dostaw,
bezpieczeństwo dostaw,
dostępność…
… akceleracji Popytu (Efekt byczego bicza).
Przyczyny :
zmiany popytu na rynku detalicznym,
niezerowy czas reakcji w łańcuchu,
zróżnicowana polityka zamówień i zapasów w ogniwach łańcucha,
manipulowanie cenami,
stosowanie dużych jednostek ładunkowych,
brak przepływu informacji i koordynacji,
braki promocji,
grupowanie zamówień,
minimalna wielkość zamówienia.
Zależność popytu : Promocja i wzrost cen.
wzrost…
… logistyczny
Podział sieci hierarchicznych według więzi (co spaja te sieci):
związane kapitałowo
technologicznie
oparte na więzach osobistych (sieci lokalne)
wirtualne
Sieci policentryczne (wiele ośrodków decyzyjnych, nie ma wyraźnej hierarchii) Zarządzanie logistyką wykład nr 5 22.12.01
ECR - Efficient Consumer Response
Efektywna obsługa klienta - dla łańcuchów dostaw FMCG (Fast Mooving Consumer Goods)
ECR…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz