Zarządzanie jakością- wykład 8

Nasza ocena:

5
Pobrań: 49
Wyświetleń: 1015
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie jakością- wykład 8 - strona 1 Zarządzanie jakością- wykład 8 - strona 2

Fragment notatki:

29.11.2011
Wykład 8
Jakość - nasze definicje:
„Miara tego jak coś jest dobre” ?
„Odzwierciedlenie stopnia spełnienia wymogów” ?
Normy ISO 9001 - strona 64
Jakość wyrobu - według Europejskiego … - strona 64
Jakość można kształtować, zaprojektować:
Trzeba zastanowić się kto będzie odbiorcą produktu
Czy produkt ma mieć charakter masowy
Np. Volwo - bezpieczeństwo
Jakość wykonania - stopień zgodności wyrobu z wymaganiami projektu:
Polska norma - strona 64:
Elementy zarządzania jakością:
Planowanie jakości - określenie jakie standardy jakościowe należy zachować w trakcie realizacji projektu i w jaki sposób je osiągnąć
Zapewnienie jakości - dostosowanie wszystkich elementów procesu projektowego do stawianych wymagań
Kontrola jakości - kontrolowanie i nadzorowanie działań projektowych w celu zapewnienia założonej jakości oraz eliminowanie czynników obniżających jej poziom:
Czy cel jest realizowany i nas to satysfakcjonuje
Czy cel został dobrze zaprojektowany
Historia jakości:
Badanie jakości rozpoczęło się gdy zaczęła się produkcja masowa, po rewolucji przemysłowej w wielkiej Brytanii
Klasyfikacje zapewnienia jakości - str. 65:
Kontrola techniczna
Kontrola jakości
Sterowanie jakością
Zarządzanie jakością - każdy element przedsiębiorstwa składa się na jakość produktu
Podczas planowania jakości należy brać takie czynniki jak:
Polityka firmy - w wypadku braku ogólnej polityki jakościowej w przedsiębiorstwie należy wypracować własne zasady dające się zastosować w konkretnym punkcie.
Opis celów projektu - pozwala na dokładne zdefiniowanie, co trzeba osiągnąć, a więc jakiego typu wymagania ma spełniać produkt projektu.
Standardy i normy - ich analiza pozwoli uwzględnić, w jakim stopniu mogą one wpłynąć na projekt.
Wpływ innych procesów - analiza takiego wpływu pozwala kreślić,
Koncepcja spirali jakości - produkcja wielkoseryjna może być poprawiana
Typologia jakości Jurana (str 105)
Planowanie jakości
Identyfikacja klientów - ma różne poziomy szczegółowości
Określanie pożądanych klientów
Tłumaczenie potrzeb klientów na „nasz” język
Rozwój produktu odpowiedni do potrzeb
Optymalizacja właściwości (cech) produktu łączące potrzeby klientów i nasze
Poprawa jakości
Kontrola jakości Wykres 2 - strona 105


(…)

… sterowania jakością, lecz kompleksowym procesem obejmującym całe przedsiębiorstwo
W pracy nad jakością muszą być widoczne i docenione osiągnięcia poszczególnych pracowników oraz jednostek organizacyjnych
Jakość produktów należy rozpatrywać jako wartość dla nabywcy
Poprawa jakości wymaga stosowania nowoczesnych technologii
Finanse i Rachunkowość
Przedmiot: Zarządzanie projektami (wykłady)
Rok akademicki 2011…
… potrzeb klientów na „nasz” język
Rozwój produktu odpowiedni do potrzeb
Optymalizacja właściwości (cech) produktu łączące potrzeby klientów i nasze
Poprawa jakości
Kontrola jakości Wykres 2 - strona 105
W trakcie czasu minimalizuje się braki
Maksymalna jakość - bez braków
Realizacja TQC w pięciu obszarach działań (Armad Feigenbaum - Total Quality Central - TQC):
Formułowanie strategii przedsiębiorstwa…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz