Zarządzanie innowacjami - pojęcia podstawowe

Nasza ocena:

5
Pobrań: 161
Wyświetleń: 777
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie innowacjami - pojęcia podstawowe - strona 1 Zarządzanie innowacjami - pojęcia podstawowe - strona 2

Fragment notatki:

ZARZĄDZANIE INNOWACJAMI
Zarządzanie innowacjami-proces wykorzystania wiedzy w celu przekształcenia jej w
efektywne zachowania rutynowe, zapewniające umiejętność działania w sytuacji niepewności
i zmian, zawsze charakteryzującą proces innowacji
Zarządzanie innowacjami-poszukiwanie oparte na posiadanych zasobach, takich rodzajów
innowacji, które powodują, że proces innowacji staje się bardziej efektywny w konfrontacji z
wyzwaniami ,jakie stawiają przed organizacją: rynek, konkurencja, klient.
Zarządzanie innowacjamiSTRATEGIASTRUKTURATECHNOLOGIAZADANIAPRACOWNICY
Tezy określające integratywne podejście do zarządzania innowacjami:
1.Uczenie się i adaptacja są esencją dla wyzwań niepewnej przyszłości-taki jest też imperatyw
innowacji.
2.Innowacja opisuje interakcję między technologią, rynkiem i organizacją.
3.Różne firmy cechują różne zachowania rutynowe prowadzące do większych lub mniejszych
sukcesów. Z ogólnych zasad zachowań rutynowych wynikają sugestie co prawda dla
osiągania efektywności, ale zawsze rutyna musi być przystosowana do konkretnych
organizacji technologii i produktów.
4.Zachowania rutynowe oznaczają wyuczone wzorce zachowań, które z biegiem czasu
ucieleśniają się w strukturach i procedurach działania. Stają się one specyficzną cechą
zachowań danej firmy i są trudne do skopiowania.
Kluczowe składniki zawarte w strategii innowacyjnej:
- pozycja firmy-z punktu widzenia jej produktów, procesów, technologii i narodowego
systemu innowacji, w jakim działa. Oczywiście na technologiczną strategię firmy wpływa
narodowy system innowacji danej gospodarki, choć jej nie determinuje.
- technologiczna ścieżka (path) uruchomiona dla danej firmy dająca jej zakumulowany zasób
kompetencji. Firmy działają na podstawie technologicznej trajektorii, a każda z nich obejmuje
różne zasoby i kierunki zmian technologicznych.
- proces organizacyjny- stosowany przez firmę zgodnie z wymaganiami zintegrowanego
procesu uczenia się, ale przecinając funkcjonalne i podziałowe granice.
Czynniki efektywnego zarządzania
a)przywództwo w formie zespołu zarządzającego
b)stała ewaluacja zmieniającego się konkurencyjnego środowiska
c)traktowanie ludzi raczej jako korzyści niż jako koszty
d)konwersja zmian strategicznych w operacyjne działania(akcje)
e)stałe zapewnienie koherencyjności celów i zadań.
Wyzwania przedsiębiorstwa przemysłowego
1.Jak sprostać wymaganiom konsumentów, aby produkować wyroby nowoczesne o wysokich
parametrach jakościowych i o szybkim dostosowaniu się potrzeb konsumentów?
2.Jak zapewnić stałą poprawę produktywności procesów wytwarzania i kanałów dystrybucji?
3.Jak doprowadzić do istotnego skrócenia czasu, pomiędzy złożeniem zamówienia a
otrzymaniem towaru?
Innowacyjna strategia rozwoju przedsiębiorstwa
1.Rozwój w zdobywaniu nowych rynków
2.Możliwości rozwoju produktu
3.Rozwój systemów organizacyjnych i systemów zarządzania, w którym możliwe są
innowacje przedmiotowe i procesowe.
4.Koniecznośc tworzenia nowej kultury organizacyjnej zarządzania ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz