To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
4 rodzaje zasobów:
ludzkie: uzdolnienia zarządcze i siła robocza
pieniężne: kapitał finansowy (bieżący i długoterminowy)
rzeczowe to surowce, pomieszczenia biurowe i produkcyjne oraz sprzęt
informacyjne: wszelkiego typu użyteczne dane niezbędne do podejmowania decyzji
Menedżerowie odpowiadają za powiązanie i koordynację różnych zasobów dla osiągnięcia celów oragnizacji.
Organizacja to grupa ludzi, którzy współpracują ze sobą w sposób uporządkowany i skoordynowany, aby osiągnąć pewien zestaw celów.
Zarządzanie to zestaw działań:
Kierowanie, planowanie i podejmowanie dycyzji, organizowanie, przewodzenie (kierowanie ludźmi i motywowanie ich) oraz kontrolowanie, zamiarem osiągnięcia celów oragnizacji w sposób sprawny i skuteczny.
Sprawny tzn. wykorzystujacy zasoby mądrze i bez zbędnego marnotrawstwa
Skuteczny, tzn. podejmujący własciwe decyzje i z powodzeniem wprowadzający je w życie
Planowanie i podejmowanie decyzji: określanie trybu działania
Planowanie, wytyczanie celów organizacji i określanie jak można najlepiej je osiągnąć
Podejmowanie decyzji to część procesu planowania obejmująca wybór trybu działania spośród zestawu dostępnych możliwości.
Dziedziny zarządzania menedżerów to: marketing, finanse, eksploatacja, zasoby ludzkie oraz menedżerowie administracyjni.
Role menedżerskie wg Henry Mintzberga:
Role interpersonalne
reprezentant
przywódca
łącznik
Role informacyjne
obserwator
propagator
rzecznik
Role decyzyjne
Przedsiębiorca
Osoba przeciwdziałająca zakłóceniom
Dysponent zasobów
negocjator
RODZIAŁ II
3 tradycyjne podejścia do zarządzania: klasyczne, behawiorystyczne i ilościowe.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)