Kwerenda (ang. Query) – zapytanie, pozwalające uzyskiwać informacje z bazy danych. Zapisywane jest najczęściej w języku SQL. W programie Access kwerendy mogą być tworzone przy uŜyciu odpowiedniego edytora, nie wymaga to znajomości języka SQL. Zadanie 2.1. Korzystając z bazy danych hurtownia 1, utworzyć następujące kwerendy: 1. imiona i nazwiska wszystkich klientów; 2. imiona, nazwiska oraz województwa wszystkich klientów (dane posortować według nazwiska); 3. imiona, nazwiska wszystkich klientów z podanego przez uŜytkownika miasta; 4. imiona, nazwiska i miasta wszystkich klientów z Zakopanego i Poznania; 5. imiona i nazwiska tych klientów, którzy nie mają telefonu; 6. imiona i nazwiska wszystkich klientów (w jednej kolumnie zatytułowanej: klient; dane posortować według nazwiska); 7. imiona i nazwiska wszystkich klientów, których nazwisko rozpoczyna się na literę B; 8. nazwy oraz ceny wszystkich produktów; 9. nazwy oraz ceny tych produktów, które są droŜsze niŜ 5 zł; 10. zamówienia składane przez klientów (IDZamówienia, datę zamówienia, imię i nazwisko klienta (w jednej kolumnie zatytułowanej: klient), imię i nazwisko pracownika (w jednej kolumnie zatytułowanej: pracownik)); 11. zamówienia składane przez klientów w marcu (IDZamówienia, Data zamówienia); 12. szczegóły zamówienia (IDZamówienia, datę zamówienia, imię i nazwisko klienta, nazwę produktu, zamawianą ilość oraz cenę jednostkową; dane posortować według IDZamówienia); 13. szczegóły zamówienia z obliczoną kwotą do zapłaty za kaŜdy produkt (IDZamówienia, datę zamówienia, imię i nazwisko klienta, nazwę produktu, zamawianą ilość, cenę jednostkową oraz kwotę do zapłaty za kaŜdy produkt, dane posortować według IDZamówienia); 14. rachunek (IDZamówienia, data zamówienia oraz kwota do zapłaty za wszystkie zamówione produkty); 15. rachunek (IDZamówienia, data zamówienia oraz kwota do zapłaty za wszystkie zamówione produkty; uwzględnić tylko te zamówienia, których kwota do zapłaty jest większa niŜ 100 zł; 16. łączną wartość zamówień dla kaŜdego klienta (imię i nazwisko klienta, łączna wartość zamówień); 17. łączną wartość zamówień przyjętych przez kaŜdego pracownika (imię i nazwisko pracownika, łączna wartość przyjętych niego zamówień); 18. obroty na poszczególnych produktach (nazwa produktu, obrót).
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)