Zachowania organizacyjne-zespół

Nasza ocena:

3
Pobrań: 168
Wyświetleń: 770
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zachowania organizacyjne-zespół - strona 1 Zachowania organizacyjne-zespół - strona 2 Zachowania organizacyjne-zespół - strona 3

Fragment notatki:

Zespół CRM- jako zarządzanie zasobami zespołu 1. Zespół- jest szczególnym rodzajem grupy pracowników. 2. Grupa - to pewna liczba osób które:
mają wspólny cel lub przedmiot działania,
wchodzą ze sobą w interakcje (współdziałają),
znają kryteria przynależności i potrafią identyfikować członków grupy,
postrzegają samych siebie jako członków grupy. 3.Trzy typy współzależności SUMUJĄCA SIĘ WZAJEMNA SEKWENCYJNA Współzależność sumująca się jest najmniej rozwiniętą formą tego typu relacji. Pracownicy lub jednostki organizacyjne funkcjonują w miarę niezależnie, dzieląc się jedynie wspólnymi zasobami.
W przypadku współzależności sekwencyjnej jeden z uczestników procesu musi podjąć działanie, zanim zrobi to inny. Klasycznym przykładem tego typu jest linia produkcyjna. Współzależność wzajemna stanowi najwyższą formę współdziałania. W takim układzie wszelkiego rodzaju zasoby przepływają w wielu kierunkach w trakcie ich wymiany między uczestnikami procesu. Każda osoba lub jednostka organizacyjna ma zarówno wpływ na pracę innych, jak i sama podlega wpływom. Nie oznacza to jednak, że wpływy te musza (choć mogą) się równoważyć. 4.ZESPÓŁ- jest zbiorem współpracujących ze sobą ludzi, którzy dzięki temu mogą osiągnąć coś, czego nie byliby w stanie zrobić samodzielnie. Zespół nie może jednak wykreować cech (cnót moralnych, standardów kulturowych, wiedzy i umiejętności których nie mają choćby pojedynczy jego członkowie). Zespół może natomiast wykreować produkt, który będzie nową jakością nieosiągalną poprzez działanie jednostkowe.
Do błędów zaliczyć należy personifikowanie zespołów (nadawanie ich cech osobowych ,,ludzkich”).
5.Charakterystyka członków zespołu ze względu na styl uczenia się -etap preparacji działania PREPARACJA (PRZYGOTOWANIE DZIAŁANIA: ustalenie celu i planu) REALIZACJA KONTROLA OSIĄGNIĘCIA CELU a) analitycy- reprezentują asymilacyjny (wchłaniający, przyswajający) styl uczenia się:
- chłoną wiedzę, przetwarzają i prezentują ją w jasnej, logicznej formie.
- zestawiają dane tworząc modele objaśniające sytuację z szerokiej perspektywy.
- asymilatorzy przedkładają spójność logiczną i głębokość rozpoznania problemu nad wartość praktyczną.
- wiedza jest wartością samą w sobie. Nie należą do ludzi zorientowanych na rezultaty.
- organizacjach znacznie częściej dążą o specjalizacji funkcjonalnej niż do pełnienia ról kierowniczych.

(…)

…,
- przydatny w roli instruktora, a także gdy zespół realizuje zadania niestandardowe, nie wymagające wysokiego poziomu koordynacji.
8. Uznanie przez jednostkę nadrzędności celów grupy nad celami jednostki winne wynikać zdaniem A. Randa (por. Cz. Sikorski s.171) z jej racjonalnego egoizmu, który jest alternatywą dla cynicznego egoizmu i altruizmu
a) cyniczny egoizm- ma podłoże emocjonalne i polega na zaspakajaniu własnych potrzeb bez liczenia się z kimkolwiek, jeśli jest to możliwe.
b) altruizm- polega na poświęcaniu się na rzecz innych z poczucia obowiązku moralnego, a więc na zaspokajaniu potrzeb innych przy ignorowaniu potrzeb własnych.
c) Racjonalny egoizm ma podłoże rozumowe (racjo - łac. rozum). Człowieka wybiera między samodzielną realizacją celów a realizacją celów w zespole. Gdy realizacja celów…
… w zespole wiąże się z koniecznością modyfikacji swoich celów i zachowań indywidualnych - to czyni to - lub też nie przystępuje do zespołu.
- Wg A. Randa: uczciwość nie jest społecznym obowiązkiem ani poświęceniem Dię dla innych, ale najgłębszą egoistyczną cnotą jaką człowiek może preferować
Dzieje się tak wtedy gdy:
- ktoś kto okazał się niegodny zaufania skazany jest na ostracyzm środowiska i traci szansę…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz