wzory behawioralne - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 175
Wyświetleń: 2373
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
wzory behawioralne - omówienie  - strona 1 wzory behawioralne - omówienie  - strona 2

Fragment notatki:

Wzory behawioralne
a) Nauczanie bezpośrednie – jak sama nazwa wskazuje opiera się ono na pokazie i wykonaniu
określonej czynności. Istotną rolę odgrywa tutaj bezpośrednie zetknięcie się ucznia z problemem.
Sprzyja rozwijaniu umiejętności ucznia. Pokaz jest tu bardzo istotny, pokazujemy co, jak zrobić, np.
kwiat z origami.
Nauczanie bezpośrednie - to nie żadne brednie,
w każdym razie jest oparte na pokazie.
Ważne jest ćwiczenie i czynności doskonalenie.
Pokaz dzieci rozwija – wiedza zostaje, nie mija.
b) Nauczanie programowane – bardzo ważna jest informacja zwrotna, którą dajemy uczniom.
Uczniowie muszą być zmobilizowani do samokontroli poprzez: sprawdzanie, udzielanie
odpowiedzi na pytania, samoocenę.
Nauczanie programowe –
dajemy dzieciom informacje zwrotne,
stają się wtedy bardziej obrotne.
Wcale czasu nie marnują,
same siebie kontrolują.
c) Stymulacja – opiera się ona na różnego rodzaju pokazach, doświadczaniu. Gdy uczeń sam będzie
doświadczał, obcował z danym „problemem”, to osiągnie cel – zmieni własne zachowanie. Należy
zaaranżować sytuacje, kreowanie określonych sytuacji w warunkach klasy.
Symulacja jeśli uczeń sam doświadczy,
lepiej będzie na świat patrzył.
A pokazy, przedstawienia,
pobudzają skojarzenia.
Zamiast w książce z nosem tkwić,
dziecko chce aktywnie żyć.
d) Gry dydaktyczne – wykorzystanie gry jako formy ułatwiającej zdobywanie wiedzy i
umiejętności. Gra polega na przestrzeganiu ściśle określonych zasad, służy poszanowaniu norm
oraz przyzwyczaja do porażek czy zwycięstw.
Gry dydaktyczne –
wymagają wciąż myślenia, logicznego rozumienia.
Dziś, gdy czas nas stale goni, nie bierzemy ich do dłoni.
A to źle, tracimy dużo, rozwojowi mózgu służą.
Uczą współdziałania w grupie, jeśli chcesz to taką kupię.
Już nie będziesz w miejscu stał, będziesz mądry, będziesz grał.
e) Gry komputerowe – grając w grę komputerową za sytuacje, czynności pożądane dostajemy
pozytywne wzmocnienie np. dostajemy dodatkowe życie, wchodzi na wyższy poziom. Przy
czynnościach niepożądanych dzieje się odwrotnie.
Gry komputerowe –
w rozwijaniu symulacji gry zarządzą w populacji.
Można grać samemu, w parze, ale mama grać nie karze.
Gry są mamo tak praktyczne, ich efekty fantastyczne.
Będę mądry!
Mamo wspieraj, komputera nie zabieraj!
f) Metoda krok po kroku – stopniowe wprowadzenie ucznia w problem, małymi partiami materiału.
Krok po kroku –
w wiadomości nowych tłoku
lepiej uczyć krok po kroku.
Małymi kroczkami do przodu się wspinać,
wszystko rozumieć, nie zapominać.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz