To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Wyposażenie produktu: opakowanie + oznakowanie.
Funkcje opakowania produktu: 1. Zapewnia produktowi ochronę: -zabezpiecza produkt przed urazami mechanicznymi -uniemożliwia wpływ czynników zewnętrznych Dodatkowo: chroni otoczenie przed szkodliwym oddziaływaniem zapakowanego produktu. 2. Umożliwia przemieszczenie (transport, załadunek, wyładunek) produktów w procesach ich dystrybucji i sprzedaży. 3. Umożliwia przechowywanie produktów w miejscach wytworzenia i sprzedaży. 4. Wspiera proces sprzedaży produktu: -umożliwia prezentację produktów w miejscach ich sprzedaży, ich wyróżnienie i szybką identyfikację przez nabywcę -zmniejsza pracochłonność czynności sprzedażowych (ważenie, pakowania…) -pozwala na zastosowanie samoobsługowych form sprzedaży i sprzedaży z automatu 5. Wspiera nabywcę w procesach zakupu: -ułatwia odnalezienie produktu na półkach = skraca czas zakupu -zwraca uwagę nabywcy i skłania do zakupu -wywiera wpływ na wyobrażenia o produkcie, jego cechach, jakości = kształtuje wizerunek firmy i jej produktów -pełni funkcję informacyjną - pełni funkcję tzw. cichego sprzedawcy -umożliwia zakup produktu w pożądanych ilościach 6. Ułatwia nabywcy konsumpcję produktu, jego użytkowanie, jego przechowywanie 7. Realizuje cele edukacyjne (proponuje przepisy na konkretne dania z użyciem zakupionego w opakowaniu produktu, zwraca uwagę na potrzebę ochrony środowiska)
Rodzaje opakowań (różne podziały zależnie od zastosowanych kryteriów podziału) s.245
Oznakowanie produktu:
Stosowane w celu szybszej identyfikacji produktów danego producenta/ sprzedawcy i wyróżnienia ich od produktów konkurencyjnych
Oznaczenia mogą występować: -bezpośrednio na produkcie -na opakowaniu -na etykiecie -na ulotce załączonej do opakowania
Główne elementy oznakowanie produktu: 1. Nazwa produktu Stanowi syntetyczne odzwierciedlenie rodzajowej i funkcjonalnej charakterystyki produktu. Nazwa daje nabywcom możliwość identyfikacji oraz jednoznacznej interpretacji przeznaczenia produktu.
2. Różnego rodzaju informacje stanowiące opis produktu: -właściwości produktu -przeznaczenie -sposób działania -skład -sposób użytkowania -rozmiar gramatura
3. Kod kreskowy, cena produktu, hasła reklamowe, elementy dekoracyjne
4. Nazwa przedsiębiorstwa produkcyjnego/ sprzedawcy
5. Marka produktu- to nazwa, znak, symbol, wzór, ich mniej lub bardziej złożone kombinacje, które utożsamiają dobra lub usługi danego producenta lub sprzedawcy i odróżnia ją od konkurencji
Jak pisze P. Kotler marka: -informuje o zaletach produktu -wskazuje na zbiór korzyści funkcjonalnych, a także emocjonalnych, oferowanych przez produkt -reprezentuje określoną kulturę techniczną -sugeruje osobowość klienta czy rodzaj i typ użytkownika produktu
Marka składa się z dwóch części:
(…)
…, mitologicznych literackich bajkowych -zjawisk astronomicznych i przyrodniczych -skróty -liczby -powiązania
Cechy dobrej nazwy marki: -krótka i prosta, łatwa do odczytania, wymówienia i zapamiętania -nieposiadająca, negatywnych skojarzeń, nieobraźliwa (także w innych językach) -możliwa do wymówienia i zapisania w różnych językach -sugerująca- w miarę możliwości- korzyści związane z użytkowaniem/ zakupem/ produktu, jego funkcje lub działanie -łatwa do zastosowania w działaniach promocyjnych -różna od nazw marek konkurentów i przez nikogo nie zastrzeżona
Rodzaje marki produktu: -marka producenta (marka nadawana przez producenta) -marka handlowa (prywatna, własna) …
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)