Wykład - zasadnicze zespoły elektrycznego napędu zwrotnicowego

Nasza ocena:

3
Pobrań: 7
Wyświetleń: 595
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - zasadnicze zespoły elektrycznego napędu zwrotnicowego - strona 1

Fragment notatki:

Opisz zasadnicze zespoły elektrycznego napędu zwrotnicowego. + Podstawowe zespoły elektrycznego napędu zwrotnicowego stanowią:
- silnik elektryczny,
- przekładnia,
- sprzęgło,
- zespół nastawczy,
- zespół kontrolny,
- zespół ustalający.
Silnik elektryczny zapewnia moc wymaganą dla przestawienia zwrotnicy w każde z dwu położeń krańcowych w określonym czasie.
Przekładnia redukuje obroty silnika i zamienia ruch obrotowy na ruch posuwisty. W przypadku niektórych napędów - przekładni nie ma lub jej rola sprowadza się do zmiany przełożenia.
Sprzęgło przenosi ruch z przekładni na zespół nastawczy, umożliwia wytracenie ruchu silnika po zakończeniu przestawiania zwrotnicy, chroni napęd przed przeciążeniem w przypadku niemożliwości doprowadzenia zwrotnicy do położenia końcowego z uwagi na zwiększone opory przestawiania (spowodowane obecnością kół taboru na zwrotnicy, obecnością przedmiotu, który dostał się pomiędzy iglicę a opornicę itp.). W przypadku zastosowania zespołu ustalającego pomiędzy przekładnią a silnikiem - sprzęgło zapewnia właściwą siłę trzymania zwrotnicy w położeniu końcowym.
Zespół ustalający może być wykonany jako ślimak samohamowny lub hamulec jednostronnego działania, który nie wywołuje hamowania mechanizmu napędu, gdy ruch pochodzi od silnika, natomiast uniemożliwia ruch wału silnika, jeżeli ruch pochodzi od przekładni (podczas rozpruwania zwrotnicy).
Zespół nastawczy to suwak napędny połączony za pośrednictwem pręta napędnego z zewnętrznym zamknięciem nastawczym lub para suwaków połączonych za pośrednictwem oddzielnych prętów napędnych z iglicami zwrotnicy i powiązanych wewnętrznym zamknięciem nastawczym.
Zespół kontrolny jest zestawem łączników elektrycznych, powodujących odłączenie prądu nastawczego w końcowym położeniu napędu, umożliwiających sygnalizację położenia napędu, a po uzupełnieniu napędu o suwaki kontrolne połączone z iglicami - kontrolujących położenie iglic.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz