Wykład - strategie marketinu

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 546
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - strategie marketinu - strona 1 Wykład - strategie marketinu - strona 2 Wykład - strategie marketinu - strona 3

Fragment notatki:

Marketing w handlu i usługach dr Barbara Kucharska
Wykład 3
Strategia:
Integruje cele, metody i narzędzia oddziaływania rynkowego z działaniami marketingowymi,
w szczególności obejmuje:
1) lokalizację przedsiębiorstwa
2) lokalizację punktów sprzedaży
3) politykę zakupów i stosunków z dostawcami
4) technologię sprzedaży
5) komunikację z otoczeniem rynkowym
Planowanie
Wytyczanie celów organizacji i określanie sposobu ich najlepszej realizacji, w tym trybu działania spośród zestawu dostępnych możliwości
1) wizja
2) misja
3) cele główne
Planowanie opiera się na mierzalnych celach.
Cel daje jasne wytyczne i umożliwia przeprowadzenie kontroli.
Przykład: Uzyskanie 12% wzrostu sprzedaży wód gazowanych marki X w woj. śląskim do roku 2012
Plan powiązania elementów sprzedaży
1. Produkt - cena
Ceny rowerów i osprzętu będą odzwierciedlały ich faktyczną wartość, nie planuje się proponowania okazji cenowych.
2. Produkt - dystrybucja
Dzięki otwarciu sklepów w centrach handlowych firma zaoferuje klientom rowery
tzw. life-style oraz miejskie.
3. Produkt - promocja
Firma będzie promowała przede wszystkim marki rowerów, natomiast w znacznie mniejszym stopniu osprzęt, akcesoria i serwis.
4. Dystrybucja - promocja
Otwieraniu nowych placówek handlowych będą towarzyszyć kampanie promocyjne w lokalnych mediach.
5. Cena - dystrybucja
W momencie otwierania sklepów w centrach handlowych organizowane będą promocje
cenowe, które zastąpią dodawanie bezpłatnych akcesoriów do rowerów.
6. Cena - promocja
Komunikacja marketingowa firmy będzie podkreślać ekskluzywny charakter sklepów.
Plan podziału budżetu
Marka
Budżet produktu/marki
Budżety cenowe (rabaty)
Budżet rozwoju dystrybucji
Budżet komunikacyjny
Rowery popularne Rowery specjalistyczne Osprzęt rowerowy Akcesoria Naprawy i serwis Logiczne grupowanie działań i zasobów pod kątem zamierzonych celów, w zgodzie z planem.
1) przepisy i procedury
2) siatka organizacyjna (schemat)
3) koordynacja działań
Kierowanie (przewodzenie)
Zespół procesów wykorzystywanych w celu sprawienia, by członkowie organizacji współpracowali ze sobą w interesie organizacji
1) kultura organizacyjna
2) motywowanie
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz