Wykład - Strategie i modele gospodarki elektronicznej

Nasza ocena:

3
Pobrań: 203
Wyświetleń: 1337
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - Strategie i modele gospodarki elektronicznej - strona 1 Wykład - Strategie i modele gospodarki elektronicznej - strona 2 Wykład - Strategie i modele gospodarki elektronicznej - strona 3

Fragment notatki:

E-biznes prof. zw dr hab. Inż. Celina Olszak
Wykład 1
Literatura: 1. Strategie i modele gospodarki elektronicznej. Praca zbiorowa pod redakcją C. M. Olszak i E. Ziemby. PWN, Warszawa 2007. 2. Systemy e-commerce. Technologie internetowe w biznesie. Praca zbiorowa pod redakcją C. M. Olszak. AE, Katowice 2004. 3. Chmielarz W.: Systemy biznesu elektronicznego. Difin, Warszawa 2007. 4. Szpringer W.: prowadzenie dzialalności gospodarczej w Internecie. Difin, Warszawa 2005.
Handel elektroniczny (według Światowej Organizacji Handlu)
Produkcja, reklama sprzedaż, dystrybucja produktów poprzez sieci teleinformatyczne
Relacje w handlu elektronicznym
B2B
B2C, C2B
C2C
B2A, A2B
C2A, A2C
Cechy systemu handlu elektronicznego
Dostępność
Łatwość stosowania
Przejrzystość i jasność
Funkcjonalność
Pewność i wiarygodność
Poufność
Uwzględnienie standardów
Kategorie handlu elektronicznego
Bezpośredni - cała transakcja handlowa od momentu złożenia zamówienia do realizacji płatności i dostawy towaru odbywa się wyłącznie elektronicznie poprzez sieć komputerową. Dotyczy towarów i usług, które mogą być przesyłane drogą elektroniczną Pośredni - poszukiwanie nowych parterów handlowych, dystrybutorów, dostawców raz przesyłanie dokumentacji odbywa się w sposób elektroniczny, natomiast sama dostawa realizowana jest w sposób tradycyjny
Etapy rozwoju E-commerce
Przedinterentowy e-commerce (lata 70-te, EDI, poczta elektroniczna, sieci)
Internetowy e-commerce
E-commerce I (przekazywanie informacji o firmie i jej produktach - statyczne strony www)
E-commerce II obejmujący:
Prowadzenie interakcji
Zawieranie transakcji
Transformacje procesów biznesowych
Korzyści z e-commerce (1)
Oszczędność kosztów (częściowa rezygnacja z magazynów, skrócenie dystrybucji, zmniejszenie personelu, rezerwacje, wyposażenie biur)
Możliwość indywidualizacji przekazu (model one to one - komunikacja z konkretnym odbiorcą)
Interaktywność Elastyczność (szybkie zamieszczanie na stronie, szybka przebudowa strony)
Dostępność- 24 h/7dni
Możliwość podwyższenia jakości oferowanych usług (np. pomoc na każdym etapie cyklu obsługi klienta)
Pełna analiza rynku (możliwość gromadzenia, przetwarzania i analizowania danych o transakcjach)
Możliwość wyboru rozwiązań dostosowanych do potrzeb konkretnej firmy (od tanich i prostych programów komputerowych umożliwiających tworzenie rozwiązań e-commerce, po drogie, rozbudowane, dedykowane systemy integrujące cała firmę) ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz