Wykład - Model umiejętności

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 602
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - Model umiejętności - strona 1 Wykład - Model umiejętności - strona 2

Fragment notatki:

Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi prof. zw. dr hab. Janusz Strużyna
Wykład 5
Model umiejętności
W modelu umiejętności sprawą zasadniczą jest osiągnięcie zespolenia pomiędzy zatrudnionymi i szczególnymi umiejętnościami. Umiejętności są tutaj rozumiane jako sieć lub kompleksowy ciąg biznesowych procesów, które w sposób unikalny dostarczają wartości klientom. O ile kluczowe kompetencje powodują konieczność nadzoru, o tyle umiejętności są trenowane i rozpowszechnione przez pracowników. Umiejętności ukierunkowują cały łańcuch wartości dodanej firmy. Zespolenie dzieje się, zatem na poziomie dostosowania umiejętności, a zarządzanie zasobami ludzkimi spełnia tutaj rolę mechanizmu kontrolnego, który wykorzystuje relacje formalne i nieformalne relacje dla rozszerzania umiejętności i zachęcania do koordynacji Unikalne wartości w różnych typach MNC
zmiany w zarządzaniu w ciąg faz: faza lokalna, międzynarodowa, wielonarodowa, globalna /proszę podać unikalne, a jednocześnie uniwersalne wartości dla klienta, które mogą być dostarczane w poszczególnych okresach/
Proszę dopisać pożądane zachowania pracowników dla każdej z faz i miary ich oceny (okresowe ocenianie)
etnocentryczny, policentryczny, regiocentryczny geocentryczny (EPG)
/proszę podać unikalne, a jednocześnie uniwersalne wartości dla klienta, które mogą być dostarczane w poszczególnych typach/
Proszę dopisać pożądane zachowania pracowników dla każdej z faz i miary ich oceny (okresowe ocenianie)
Proces narastania potrzeby wprowadzania MZZL
odczuwanie potrzeby integracji zarządzania zasobami ludzkimi; rozwijanie kierunkowych, otwartych celów, eksploracja najlepszych praktyk różnych kultur; oszacowanie kulturowego dopasowania rozwiązań; dążenie do konsensusu, jako metody podejmowania decyzji; przyjmowanie kroków działania ewaluacja wyników kolejnych działań (Janssens, 2001: 435) /proszę podać unikalne, a jednocześnie uniwersalne wartości dla klienta, które mogą być dostarczane w poszczególnych typach/
Proszę dopisać pożądane zachowania pracowników dla każdej z faz i miary ich oceny (okresowe ocenianie)
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz