Wykład - Łańcuch wartości

Nasza ocena:

3
Pobrań: 91
Wyświetleń: 917
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - Łańcuch wartości  - strona 1 Wykład - Łańcuch wartości  - strona 2 Wykład - Łańcuch wartości  - strona 3

Fragment notatki:

Wykład 3
Łańcuch wartości (M. E. Porter)
Horyzontalny plan procesu, w którego trakcie jest dodawana wartość do produktu, począwszy od momentu, gdy jest on surowcem, a skończywszy, gdy jest produktem finalnym (włączając w to serwis posprzedażowy).
Każdy rodzaj działalności składającej się na łańcuch wartości tworzy nową wartość, którą uzyskuje w postaci produktu finalnego lub usługi klient znajdujący się na końcu tego łańcucha.
Punkt widzenia klienta
Wartość dostawcy: Wartość konsumencka:
- cena - cena
- dostępność - użyteczność
- jakość obsługi - jakość
- komunikacja - obsługa posprzedażowa
Punkt widzenia odbiorcy (kolejne ogniwo)
Wartość dostawcy: Wartość konsumencka:
- cena - cena
- poziom obsługi - użyteczność
- standardy - jakość
- komunikacja - obsługa posprzedażowa
- wygoda
- obsługa posprzedażna
- jakość procesów
Teza 2
Logistyka zaopatrzenia wykazuje dużą dynamikę zmian zgodną z obserwowanymi tendencjami w logistyce i w gospodarce
1.5 Ewolucja sfery zaopatrzenia i logistyki zaopatrzenia
Etapy
Etap I: rozproszenie działalności (lata 60. ubiegłego stulecia)
Etap II: stopniowa integracja obejmująca dwie sfery: zarządzania materiałami i dystrybucję fizyczną (lata 80. ubiegłego stulecia)
Etap III: całkowita integracja, której wyrazem jest logistyczny łańcuch dostaw (od roku 2000)
Schemat ewolucji logistyki - Źródło: J.J. Coyle, E. J. Bardi, C. J. Langley jr, Zarządzanie logistyczne, PWE Warszawa 2002, s. 27
Czynniki integracji:
pojawienie się globalnej konkurencji = wprowadzenie metod JIT w produkcji w gospodarce zapasami oraz kompleksowego zarządzania jakością (TQM - Total Quality Management),
poszukiwanie źródeł dostaw za granicą.
Zintegrowany system logistyczny
Funkcjonalna integracja
Przepływ materialny zaopatrzenie produkcja dystrybucja obsługa klienta
Wewnętrzna integracja
Przepływ materialny Zaopatrzenie produkcja dystrybucja obsługa klienta
Rodzaje użyteczności w gospodarce:
Produkcja: użyteczność formy
Marketing: użyteczność posiadania, dysponowania
Logistyka (kształtuje): użyteczność miejsca i czasu
Jeśli nie ma użyteczności formy, to nie ma pozostałych dwóch. W logistyce dążymy do kompresji czasu.


(…)

…)
Etap III: całkowita integracja, której wyrazem jest logistyczny łańcuch dostaw (od roku 2000)
Schemat ewolucji logistyki -> Źródło: J.J. Coyle, E. J. Bardi, C. J. Langley jr, Zarządzanie logistyczne, PWE Warszawa 2002, s. 27
Czynniki integracji:
pojawienie się globalnej konkurencji = wprowadzenie metod JIT w produkcji w gospodarce zapasami oraz kompleksowego zarządzania jakością (TQM - Total Quality
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz