To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Projektowanie systemów informatycznych
Prof. UE dr hab. Inż. Stanisław Stanek
Wykład 4
UML 2.3 Diagram - struktura
Diagram klas - najważniejszy (dziedzina)
Obiektów - pokazuje instancje, szczególne
Pakietów - dzieli na części
Komponentów
Struktur połączonych
Przypadków użycia - już w obszarze wymagań można nim przedstawić wymagania funkcjonalne
Interakcji są częściowo sobie równoważne (warto na początku mieć jakiś jeden z nich, 3 pod względem ważności)
I jako 4 coś z architektury
Diagram pakietów - możliwość organizacji elementów grup, zwiększa czytelność jeśli PSI się rozrasta. Jest to pojemna konstrukcja, może zawierać różne elementy.
Pakiet - zgrupowanie z zależnościami
Każdy element do jednego pakietu!
Dany model może być opisany…
Struktur połączonych
hierarchicznie
Współdziałanie
Klasyfikator
Składnik!
Powiązanie składników!
Interfejs udostępniający i pozyskujący
Konektor składany
Port - komunikacja ze światem zewnętrznym
Diagram komponentów
Diagram rozlokowania - rozlokowanie, artefakty, pakiety oprogramowania…
Artefakty - mogą być stereotypowane…
Ścieżki komunikowania - między węzłami pełnią związki asocjacji, zazwyczaj stereotypowane
manifestowanie
Diagram czynności - akcje przepływy, początek, koniec; element "czekaj", b ważny sygnał odbierany i nadawany
Diagram stanów - przejścia między stanami,
Diagram sekwencji - JEDEN Z NAJWAŻNIEJSZYCH - klasyfikatory z linią życia są czasy aktywności
Diagram komunikacji (pominął)
Diagram harmonogramowania (ciekawy) - dwie możliwe formy: ze stanami…
Rodzaje komunikatów, jeszcze przeanalizujemy
Diagram interakcji - sekwencji, interakcji...
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)