Wykład - Decyzje dotyczące produktu

Nasza ocena:

3
Pobrań: 147
Wyświetleń: 665
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - Decyzje dotyczące produktu - strona 1 Wykład - Decyzje dotyczące produktu - strona 2 Wykład - Decyzje dotyczące produktu - strona 3

Fragment notatki:

Podstawy marketingu prof. dr hab. Krystyna Śliwińska
Wykład 8
Decyzje dotyczące produktu (działań z nim związanym) to:
utrzymanie istniejącego produktu w niezmienionej postaci
usprawnienie produktu i ( lub) jego wyposażenia ( opakowania + oznakowanie)
uproszczenie produktu i (lub) jego wyposażenia
wycofanie istniejącego produktu z rynku ( jego produkcji)
wprowadzenie nowego produktu na rynek
- Utrzymanie..- potrzeby nie ulegają zmianom, ilościowy potencjał rynku wzrasta, brak towarów konkurencyjnych ( prawie nie występuje cos takiego) w relatywnie długim okresie czasu
- Usprawnienie- zmiana potrzeb konsumentów + pojawiające się towary konkurencyjne wszystkie funkcje może obejmować lub tylko niektóre umożliwia przedłużenie cyklu życia produktu na rynku
- Uproszczenie - minimalizacja kosztów wytwarzania , nie można uprościć funkcji podstawowych produktu, głównie dostosowane do drobnych elementów składowych, zamiana ręcznie robionych na..
- Wycofania- trzeba szczeg. Analizę dotyczących warunków wytwarzania i sprzedaży , gdy nie zapewnia korzyści , jest w fazie spadku i trzeba wycofać - Wprowadzenie- DEF: nowy produkt to taki , który zaspokaja nowe potrzeby konsumenta lub w lepszy , bardziej doskonały sposób zaspokaja potrzeby już istniejące
Motywy wprowadzenia nowego produktu na rynek:
nowy produkt nie posiada imitacji w krótkim czasie- zysk innowacyjny ( do wprowadzenie substytutów)
ułatwia wytwórcy obniżenie ryzyka związanego z przestarzała produkcja ułatwia walkę konkurencyjną
wpływa na utrzymanie reputacji przedsiębiorstwa i lojalności konsumentów wobec marki
Wyróżniamy cztery grupy nowości:
super nowości- produkty kreujące nowe potrzeby dotychczas nie odczuwane powszechnie (kiedyś lot na księżyc teraz nie jest)
nowości oczekiwane- produkty zaspakajające potrzeby w prawdzie dotychczas nie zaspakajane, ale najczęściej konsumenci poinformowani są o ich występowaniu ( np. w innych krajach)
nowości substytucyjne- produkty o wyższych walorach niż znana dotychczas, wywołują popyt restytucyjny związany z odczuwaniem konieczności wymiany produktu, dotychczas posiadany na nowy telefon komórkowy
nowości komplementarne- produkty pozwalające na lepsze wykorzystania produktów już posiadanych( antena satelitarna)
Przedmioty rozwoju ( cele):
Poszukiwanie pomysłów
Selekcja pomysłów
Analiza
Rozwój
Testy w terenie
Komercjalizacja - sukces nowego produktu
%
nabywców


(…)

… strategii negocjowania :
zrozum sytuację zrozum partnera negocjacji
daj partnerowi poczucie zadowolenia Sytuacje negocjacji :
oczywistej kooperacji - wszyscy coś zyskają
gry o sumie zerowej - jedna zyska gdy druga straci dylematu sytuacji - dylemat więźnia - mogą lojalnie współpracować , często jedna strona zachowuje lojalność a druga nie .
Trzeba zdiagnozować sytuację - zrozum sytuację
sposób rozumowania…
… reprezentujemy w negocjacjach? Siebie, firmę, kraj, istotę negocjacji
AD 4.
„Można oszukiwać wszystkich jakiś czas, niektórych ciągle, ale nie można wszystkich ciągle”
Technika rzetelności - jak wiemy, że ktoś jest nierzetelny to po co gadać a manipulacje wywołują tego samego rodzaju reakcje .
Około 90% informacji przekazywanych jest niewerbalnie , mowa ciała jest bardzo ważna; trzeba odróżnić…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz