Wykład (2) Techniki PR

Nasza ocena:

3
Pobrań: 63
Wyświetleń: 945
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład  (2) Techniki PR - strona 1 Wykład  (2) Techniki PR - strona 2

Fragment notatki:


Public Relation Techniki PR
żywe słowo techniki mówione
techniki druku środki obrazu techniki działań bezpośrednich
Technik tych nie używa się oddzielnie, tylko ich kombinacji
Dobór technik zależy od adresata. Tzn jakie środki są lepiej odbierane w konkretnej grupie docelowej. Prócz tego o wyborze techniki decydują środki finansowe, umiejętności posługiwania się daną techniką PR. Właściwości konkretnych technik. słowo mówione/żywe słowo słowo mówione to pewna ktegoria ogólna, niekoniecznie musi być żywym słowem np. telefon/rozmowa bezpośrednia. Żywe słowo jest używane w fizycznej obecności rozmówców.
Żywe słowo jest najskuteczniejszym środkiem perswazyjnym ale ma największe ograniczenie”dostępności” Zasada parytetu, nie każdy członek organizacji może rozmawiać w imieniu tejże. Jeśli rozmawia się z ważnym kontrahentem wysyła się 'figurę' a nie szeregowego pracownika działu PR. Tym niemniej okazji do stosowania żywego słowa jest wiele, ale nie każdy posiada umiejętności potrzebne do skutecznego posługiwania się żywym słowem. Ważna jest fizyczna obecność osoby
cechy fizyczne/ wygląd/etc najważniejsza jest 'odpowiedniość' przykładowo zbyt atrakcyjna osoba może mieć problemy z przekazaniem informacji:) choć z drugiej strony podczas negocjacji warto jest kogoś 'zmiękczyć' by troszkę mniejszą wage przywiązuje się do przekazu
Ubiór. Osoba ubrana w sposób nie zwracający uwagi ani zazdrości. Ubiór powinien być zgodny z oczekiwaniem odbiorcy. Zachowanie nadawcy. Komunikacja niewerbalna--- bez przeginania w żadną stronę. Gesty dośrodkowe(osłabiają ekspresję) i odśrodkowe (ekspresja) Skuteczna gestykulacja zależy od tego, czy „wierzy się w to co się mówi” i czy „chce się przekonać ludzi” Używanie 'gadżetów' np. Kartki. Ważne informacje lepiej przekazywać przy użyciu gadżetów. Na kratce można zapisać, dyspozycje. Są skuteczniejsze niż uczenie sie przemówienia na pamięć. Lepiej konstruować wypowiedź na bieżąco w oparciu o dyspozycje 'słowa klucze' Jeśli wystąpienie zaczyna się anegdotą, trzeba umiejętnie przejść od dowcipu do części właściwej. Ilość argumentów musi być odpowiednia. Jeśli audytorium jest przychylne - argumentacja jednostronna (asymetryczna 'utwierdzanie')
Audytorium sceptyczne --- inokulacja. Audytorium 'mieszane' ---- argumentacja asymetryczna (tylko 'za') Wiarygodność wzmacniana jest poprzez powołanie się na autorytet. Wplatamy w argumentacje informacje, które nie są ogólnie znane ale są znane odbiorcy
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz