Wychowanie zdrowotne i marketing

Nasza ocena:

5
Pobrań: 7
Wyświetleń: 1015
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wychowanie zdrowotne i marketing - strona 1 Wychowanie zdrowotne i marketing - strona 2 Wychowanie zdrowotne i marketing - strona 3

Fragment notatki:


Wychowanie zdrowotne  Wellness:  - równowaga w odżywianiu  - aktywna postawa i  współżycie międzyludzkie  - fizyczna aktywność jako  warunek zdrowia  - wychowanie do  bezpieczeństwa  - oświata sanitarna  - higiena osobista  Pozytywny element optymalnego zdrowia  Wyraża się poprzez dobre samopoczucie będące odbiciem zdolności do optymalnego funkcjonowania,  zachowania dobrej jakości życia związanej ze zdrowiem, wydajnej pracy i uczestniczenia w życiu  społecznym.  Wymiary zdrowia i ogólnego dobrego samopoczucia  Różne wymiary wellness:  Negatywne Wellness Pozytywne  Depresje  Ignorancja  Osłabienie  Samotność  Niespełnienie  Negatywne  Emocjonalno-umysłowy  Intelektualny  Fizyczny  Społeczny  Duchowy  Ogólne spojrzenie  Szczęście  Wiedza  Sprawność fizyczna  Życie towarzyskie  Spełnienie  Pozytywne  Odżywianie i styl życia wpływają na zdrowie.  Osoby młode i aktywne żyjące w stresie (praca, nauka) powinny zwracać szczególną uwagę na produkty bogate w  witaminy A, C, D oraz dbać o wystarczającą ilość wapnia, żelaza i magnezu. Muszą unikać potraw typu Fast food,  słodkich, słonych.  Podstawowe zasady dietetyczne:  1. Kontrolujemy poziom cukru we krwi  2. Liczymy kalorie (ani za dużo, ani za mało). Odżywiamy się optymalnie:  a. 20 kcal/kg ciała przy otyłości  b. 26 kcal/kg ciała przy niskim poziomie aktywności fizycznej  50 lat  c. 30 kcal/kg ciała przy umiarkowanej aktywności fizycznej  d. 36 kcal/kg ciała przy wzmożonej aktywności fizycznej  3. Jemy śniadanie  4. Szacujemy proporcje. Proporcje w posiłkach białek, węglowodanów i tłuszczów są ważne  5. Aktywność fizyczna  6. Odpowiednia ilość snu  7. Pijemy wodę  8. Dyscyplina  Troska o środowisko  Zrównoważony i trwały rozwój  Zrównoważony i trwały rozwój  Proces zmian, w których eksploatacja zasobów umożliwia zaspokojenie aktualnych potrzeb i daje także  możliwość przyszłym pokoleniom (Raport Komisji Brund…?)  Koncepcje zrównoważonego i trwałego rozwoju !!!!!  Gospodarowanie zasobami  Zrównoważony i trwały rozwój  Problemy demograficzne  Ochrona atmosfery, wód,  gleb, zasobów, przyrody,  krajobrazu  Gospodarka wodna,  odpadami, energetyczna  Planowanie infrastruktury  Ocena oddziaływania inwestycji  na środowisko  Komunikacja drogowo  Ograniczenie zanieczyszczeń  komunikacyjnych  Postęp techniczny, technologie  Sterowanie  mobilnością  Produkcja i usługi  Ekologiczny styl życia  Alternatywne źródła energii – energia słoneczna, wiatr, woda (pływów morskich, geotermalne, biogazbiopaliwa)  Transport  Ograniczenie emisji gazów, redukcja korków i zapchania dróg, poszanowanie obszarów zielonych przy 

(…)


Marki
Branżowa
Rodzajowa – zaspakajające te same potrzeby (czuli konkurencją fitness klubu jest TV)
Uniwersalna – konkurujemy o te same pieniądze
Konsumentów (czyli nawet branża motoryzacyjna może być konkurencją dla fitness klubu)
7. Programy marketingowe
4P – produkt, cena, dystrybucja, promocja
4C – rozwiązanie dla klienta, koszt klienta, wygoda nabycia, komunikowanie się
Cenę ustala się 4 metodami:
o Kosztowa – koszty własne + marża
o Rynkowa – analiza pomiędzy popytem a i podażą
o Odwrócona – ile skłonny jest zapłacić klient + materiały (najczęściej stosowana w usługach)
* opusty, terminy płatności, rabaty, warunki kredytu
Promocja
o Sprzedaży
o Reklamy
o Sprzedaży osobistej
o Public relation
o Marketing bezpośredni, telemarketing, Internet
Dystrybucja – kanały, lokalizacja…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz