To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Problematyka Wartość poznania ludzkiego
Rozbieżność i niezgodność Między rezultatami poznania
Między osobami
Dotyczącymi przedmiotu
Złudzenia / iluzje
Rodzaje poznania Rzetelne
Informuje nas o podmiocie poznawanym
Pozorne
Wprowadza w błąd
Jak odróżnić `rzetelne' od `pozornego'?
Rodzaje pomyłek i błędów
Przyczyny Skutki DEF: Rzetelne poznanie może gwarantować nieprzypadkową celowość i skuteczność opartego na nim działania Ideał poznania doskonałego W pełni racjonalne, Niepowątpiewalne Docierające do ostatecznych racji
Nazwy teorii poznania
Starożytność ~ Nowożytność
Gnozeologia
Epsitemologia Krytyka
Krytykologia Noetyka
Logica maior / Logica materialis Klasyfikowanie teorii poznania
Nauka filozoficzna
Nauka szczegółowa, niefilozoficzna
Cała wiedza = teoria poznania
Niemożliwa absolutnie Charakterystyka teorii poznania
{nauka: przedmiot, aspekt, cel i metoda}
Przedmiot:
Wartość poznania DEF: POZNANIE LUDZKIE JAKO INFORMATOR, JAKO ŹRÓDŁO WIEDZY O CZYMŚ Poznanie: dostarczanie informacji Poznanie jako INFORMATOR Dostarcza informacji o przedmiocie
Sensowna całość
Stanowi narzędzie uzyskiwania wiedzy o czymś
Umotywowane
Uprawomocnione
Uzasadnione Przedmiot teorii poznania
Coś może stać się przedmiotem naszych rozważań o tyle, o ile pojawi się w jakiś sposób w polu świadomości podmiotu poznającego DEF Teoria poznania: Nauka filozoficzna, która bada poznanie ludzkie jako informatora celem dotarcia do ostatecznych racji kwalifikacji jego wartości poznawczej i uzyskanie podstaw / kryteriów/ oceny faktycznie uzyskiwanych rezultatów ludzkiego poznania Specyfika
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)