Wielkość elastyczności dochodowej popytu na pasażerskie przewozy lotnicze zawiera w sobie informację:
a) na ile popyt na te przewozy zmienia się wraz ze zmianą cen biletów na nie, przy niezmienionych pozostałych warunkach (celeris paribus),
b) na ile popyt na te przewozy zmienia się wraz ze zmianą dochodów pasażerów, przy niezmienionych pozostałych warunkach (celeris paribus),
c) na ile popyt na te przewozy zmienia się wraz ze zmianą ceny biletu na przewozy innym środkiem transportu, przy niezmienionych pozostałych warunkach (cereris paribus),
d) o ile wzrosła średnia cena biletu w ostatnim roku kalendarzowym.
Zaznacz pary dóbr komplementarnych (więcej niż jedna odpowiedź):
a) przewozy szybką koleją pasażerską na trasie Paryż- Bruksela i loty pasażerskie na tej samej trasie b) statki- kontenerowce i porty morskie wyspecjalizowane w obsłudze przesyłek skonteneryzowanych,
c)przewozy szybką koleją pasażerską na trasie Paryż- Bruksela i loty pasażerskie Bruksela- Berlin,
d) samochód i benzyna,
e)samochód osobowy i metro.
Rejsy transatlantyckie do Nowego Jorku:
ma charaktery dobra pierwszej potrzeby, czyli nawet poważny wzrost dochodu potencjalnych klientów nie zmieni zasadniczo rozmiaru popytu na rejs,
ma charakter dobra wyższego rzędy, czyli poważny wzrost dochodów potencjalnych klientów może istotnie wpłynąć na rozmiar popytu na rejs,
ma charakter dobra luksusowego, a zatem im wyższy poziom zamożności potencjalnego klienta tym wyższa jego skłonność do zakupu biletu na ten rejs.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)