Valencia- Hiszpania położenie: 39° 27’N 000°18’W Mapy admiralicji: 1701,562 Wymagane dokumenty: Crew List Passanger List or Negative Cargo Manifest of Good Destined for the Port Another Manifest Covering Transit Cargo Stores List including tobaco, cigars, cigarettes, coffe, radios, cameras etc. Safety Radio Certyficate Safety Equipment Certyficate Kotwiczenie na redzie portu jest dobre ponieważ jest bardzo dużo miejsca- postój na redzie nie blokuje podejścia do portu. Max statki mogące zawijać do Valencji- 99089 t GRT, 290 m LOA, 13,27 m draft. Wejście do portu jest stosunkowo łatwe. Dopływając do Valencji kierujemy się na koniec falochronu wschodniego (w nocy widzimy z 5 Nm zielone światło błyskowe powtarzające się co 3 sek.). Koniec falochronu mijamy naszą prawą burtą i dalej kierujemy się w główki portu (w nocy lewa główka świeci czerwone światło z trzema błyskami w ciągu 10 s., natomiast prawa główka zielone światło z trzema błyskami w ciągu 10,5s). W odległości 3,5 kabla od główek mijamy naszą lewą burtą boję dającą w nocy dwa błyskowe czerwone światło w okresie 7s. Pilotaż statków jest obowiązkowy. Pilota bierzemy ok.2,5 kbl. przed główkami portu. Również przed główkami portu bierze się holowniki, które mocuje się linami statkowymi. Droga od wzięcia pilota do podejścia do nabrzeża trwa ok.20 minut. Do nabrzeża z reguły staje się podając na dziobie i rufie 3+2 (przy złych warunkach atmosferycznych 4+3). Głębokość przy nabrzeżu wynosi 13,5 m. Na terminalu naszym znajduje się 7 suwnic o udźwigu 34 t każda. Wyjście z portu realizuje się również z pilotem i w asyście holowników. Holowniki odchodzą jeszcze przed falochronem natomiast pilot schodzi ze statku na wysokości główek portu. Pilotówki w Valencji kadłuby pomalowane mają na czarno z namalowaną białą literą ”P”.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)