To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Tryb post ępowania w procesie certyfikacji systemów jakości w zak ładach produkcyjnych i usługowych - Kontakt z PCBC - Spotkanie organizacyjno-przygotowawcze (przed procesem certyfikacji) - Ocena dokumentacji pod wzgl ędem formalnym - Powo łanie zespołu audytorów - Wizytacja wst ępna* - Ocena dokumentacji przez audytorów pod względem merytorycznym - Audyt wst ępny** - Audyt certyfikuj ący - Orzeczenie Komitetu Technicznego ds. certyfikacji Systemów Jakości - Decyzja dyrektora PCBC o przyznaniu certyfikatu - Rozliczenie kosztów - Wydanie certyfikatu lub jego odmowa - Nadzór nad systemem *element nieobowiązkowy;element nieobowiązkowy, ale zalecany Kiedy uporamy się z dokonaniem wszystkich działań mających na celu wyeliminowanie niezgodności z normą, możemy wystąpić do jednostki certyfikującej z prośbą o przeprowadzenie audytu. Proces certyfikacji Jak widać na schemacie, po uzyskaniu wstępnych informacji (jeśli nie uzyskaliśmy ich wcześniej) organ certyfikujący może przeprowadzić jednodniowe spotkanie organizacyjno-przygotowawcze u klienta . Dotyczy to klientów zainteresowanych wprowadzeniem systemu jakości lub będących na początku jego wprowadzania. Klient, który wprowadził już u siebie system jakości i wyraża zainteresowanie uzyskaniem certyfikatu, otrzymuje od firmy certyfikującej kwestionariusz, który po wypełnieniu przez klienta pozwala zorientować się prowadzącemu proces certyfikacji, jaki jest stopień zaawansowania we wdrażaniu systemu jakości. Jeśli jest on wystarczający do przeprowadzenia oceny, klient otrzymuje wniosek o certyfikację i umowę . Po ich wypełnieniu przedsiębiorstwo przesyła je wraz z księgą jakości i procedurami do firmy certyfikującej, uiszczając jednocześnie wstępną opłatę, zależną od wybranego modelu normy. Po dokonaniu opłaty i analizie dokumentacji pod względem formalnym, firma certyfikująca proponuje w uzgodnieniu z klientem osobę audytora wiodącego i skład zespołu audytorów. Zalecane jest dokonanie wizytacji wstępnej , choć nie jest to konieczne. Jest ona wskazana , gdy nie odbyło się spotkanie organizacyjno-przygotowawcze u klienta albo od jego daty upłynął długi okres, podczas którego nastąpiły zmiany organizacyjne, technologiczne, zmienił się asortyment produkowanych wyrobów lub zakres świadczonych usług itp. Podczas wizytacji wstępnej audytorzy wydają opinię o przygotowaniu klienta do oceny jego systemu jakości oraz ustalają dokładnie obszar działalności, będący przedmiotem audytu. Jeżeli wynik wizytacji
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)