Transport multimodalny

Nasza ocena:

5
Pobrań: 217
Wyświetleń: 2317
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Transport  multimodalny - strona 1 Transport  multimodalny - strona 2 Transport  multimodalny - strona 3

Fragment notatki:

  Transport  multimodalny       Elementy warunkujące zaistnienie transportu multimodalnego   1.konieczność użycia środków transportowych, pochodzących z co najmniej  dwóch gałęzi transportu;   2.konieczność wystąpienia tylko jednej umowy o przewóz multimodalny;   3.konieczność zaangażowania tylko jednego organizatora odpowiedzialnego za  przebieg dostawy towaru i posługującego się dokumentem przewozowym  obejmującym całą trasę dostawy;   4.konieczność zjednostkowania ładunku, co oznacza, że towar podlega  manipulacjom przeładunkowo-składowym w całości wraz z kontenerem lub  środkiem transportowym.       Wyróżniki idei multimodalizmu   1.świadczenie szerokiego wachlarza usług kompleksowych;   2.przejęcie wielu funkcji związanych z organizacją, koordynacją, realizacją i  zarządzaniem procesami transportowymi przez operatora transportu  multimodalnego;   3.zmniejszenie ogólnego czasu transportu;   4.zmniejszenie zintegrowanych kosztów transportu;   5.uproszczenie procedur związanych z przemieszczeniem towarów.       Realizacja celów systemowych multimodalizmu dokonuje się według  następujących warunków:   1.technicznych;   2.technologicznych;   3.organizacyjnych;   4.prawnych;   5.ekonomicznych;   6.dokumentacyjnych;   7.informacyjnych;   8.zarządzania;   9.logistycznych.       Kryteria podziałów transportu multimodalnego   1.zasięg  (na: lądowo-morski i lądowy);   2.rodzaj użytych jednostek ładunkowych  (na: kontenerowy, pojemnikowy,  naczepowy i typu „double stack”);   3.charakter użytych środków transportowych  (na: szynowo-drogowy, szynowo- morski, drogowo-morski i drogowo-lotniczy);   4.liczbę dysponentów-właścicieli środków transportowych  (na:  jednopodmiotowy i wielopodmiotowy);   5.charakter operatora  (na: bezpośredni, gdzie operatorem jest przewoźnik  główny i pośredni, gdzie operatorem jest np. NVOCC lub przewoźnik  pomocniczy);   6.sposób ustalania cen i odpowiedzialności  (na: odcinkowy i jednolity).       Podsystemy transportu multimodalnego   •Ze względu na stosowane pojazdy i podporządkowane im techniki przeładunku  wydzielono podsystemy transportu multimodalnego:   – transport multimodalny nie towarzyszący ;   – transport multimodalny towarzyszący.        Transport multimodalny nie towarzyszący   •W tym podsystemie naczepy siodłowe, nadwozia wymienne oraz kontenery  przewozi się  na wagonach kieszeniowych lub platformach kontenerowych .   •Układy jezdne naczep znajdują się w „ kieszeniach ”, czyli obniżonych częściach  wagonów.   • Przeładunek jest realizowany metodą pionową 

(…)

…, a
ciągniki i kierowcy nie uczestniczą w przeładunku.
Transport multimodalny towarzyszący
•Na kolejowych platformach niskopodłogowych przewozi się samochody
ciężarowe jednoczłonowe i z przyczepami, ciągniki siodłowe z naczepami.
•Pojazdy załadowuje się wykorzystując ich własny napęd.
•Na stacji docelowej opuszczają skład, kolejno zjeżdżając po pomoście uchylnym,
a kierowcy towarzyszą pojazdom, zajmując…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz